Gå til innhold

Det første legebesøket


MinAndreSkatt

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur på GU til legen de neste dagene. Er det noen som har vært og vil gi meg tips / råd? noe jeg burde spørre om eller noe annet?

 

Takk for alle svar.

Mvh, ung, håpefull og litt redd med sin første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rett og slett ingen peiling, men er litt heldig stilt at jeg får UL i uke 6/7 ved IVF klinikken. Det er vanlig prosedyre der og en del av "pakkeavtalen". Det synes jeg er kjekt for jeg hadde ikke orket å vente til uke 12 eller mer for å få første UL:P

 

Man kan bli henvist til tidlig UL dersom man har hatt SA før. Dersom det er en "vanlig" graviditet uten tidligere aborter, må man bestille time hos privat klinikk ol. for å få tidlig UL.

 

Ellers tror jeg man fyller ut helsekort med høyde, vekt, blodtrykk osv.

 

Her skal det sies at det varierer veldig fra lege til lege. Noen leger tar inn gravide fra uke 6, andre må vente til tidligst 12. uke.

 

Det var det jeg visste om emnet, så er det opptil andre å føye til resten.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret hvertfall :) Jeg har ikke peiling, og da er det godt å spørre her, siden jeg skal vente til julaften med å fortelle mamman min det :)

 

Legen min satt meg opp på ny time 3. uke i januar, så da gjør vi sikkert det med helsekortet og sånn da ü takk for svar kjære Pogoled!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer legen ved IVF klinikken til uka og sier i fra at jeg er gravid. Deretter blir jeg satt opp til tidlig UL. Det blir moro det:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må vel være noe spesielt om man vil ha tidlig UL hos legen du går til, MEN du kan bestille tidlig UL hos privat klinikk, men da koster det rundt 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...