Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Heizann, jg mottar opptjent foreldrepenger og litt overgangs stønad, Men vil at BF skal flytte inn til meg og barnet...(grunnen til at dette ikke har skjedd er fordi vi begge ville ha skulle gjøre ferdig de siste eksamene i voksen-opplæringen. og nå er han ferdig) Men han har jo ikke inntekt... Noen som aner om hva vi vil få,hva vi må søke??han skal finne praksis plass,men inntil det trenger vi litt støtte fra staten.. Må flytte sammen,siden det er det beste for både sønnen og oss som en nybakt familie...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Sosialstøtte og bostøtte kan dere vel søke om? Jeg tror ikke dere har rett på noe annet. Har han bare studert nå? Bare lurer på om han evt. har krav på dagpenger?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 For å ha rett til dagpenger må man ha hatt inntekt på minst 70 000 forrige år, tror jeg. Og har han studert/gått på skole, har han ingen rettigheter. Så her må nok mannen ut å få seg jobb, som de fleste andre.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 han skal ut i jobb, men må finne praksisen først og til da trenger han økonomisk hjelp.. bare vet ikke hva! ekkekjent med nav jg...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 "grunnen til at dette ikke har skjedd er fordi vi begge ville ha skulle gjøre ferdig de siste eksamene i voksen-opplæringen. og nå er han ferdig" Så dere har kun vært fra hverandre for å tjene på det økonomisk? Har han jobbet kan han få dagpenger. Du vil miste overgangstønaden. Og han burde få seg en jobb kanskje;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå