Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Hva er stripping - hva skjer når man blir strippet og hvordan skjer det? Hvor nærme termin kan man ta det, dersom man er ganske sikker på at man går over tiden, UTEN at det kan gi barnet noen form for skade..? hehe masse på en gang her....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 det er når legen tøyer livmormunnen med henda...det gjør driiiitvondt, men er skikkelig effektivt for å sette fødselen igang Jeg har gått over termin med begge, og ble strippa begge gangene. Første gang kom barnet dagen etter, andre gang begynte riene straks etter at legen var ferdig. Han tok veldig hardt i og ba meg si ifra når han skulle stoppe, men det gjorde jeg ikke, for den ungen skulle UT i DAG tenkte jeg, hehe og den kom noen timer senere, hurra
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Sjansen for rifter blir ikke større når han driver å tøyer sånn der da? Er såååå redd for å revne ! Når ble du strippet?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 han tøyer ikke i selve huden, men livmoren, så det har ingenting med revning å gjøre, tror jeg? Jeg ble strippet 4 dager etter termin med nr 1. riene startet grytidlig neste morgen og han var ute på kvelden. med nr 2 ble jeg strippa 5 dager og termin og fødte 7-8 timer etter
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Stripping er løsning av fosterhinnen, lege eller jordmor stikker en finger inn i livmormunnen og drar den rundt mellom mormunnen og fostersekken for å løsne den. Jeg ble strippet tre ganger uten at noe skjedde, til slutt ble jeg satt igang og da ble jeg strippet et par ganger til underveis. Stripping kan ikke skade barnet ditt. Fødselen kommer ikke igang av stripping dersom barnet ikke er klart til å komme ennå, det kan bare vært med på å sette igang en fødsel som uansett er rett rundt hjørnet. Jeg vet mange her skriver at det gjør så sinnssykt vondt, det er ikke min erfaring - det viktigste er at du klarer å slappe av når det skjer. Spenner du deg vil det meste være vondt! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå