Gå til innhold

Erfaringer med spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får vårt 2. barn om noen uker, og jeg har begynt å tenke litt på prevansjon. Ønsker ikke dette pille-tullet, da jeg har en tendens til å glemme en og annen til tider, men har heldigvis aldri blitt gravid av dette. Synes uansett det er styrete, og vurderer derfor spiral i stedenfor.

Å få barn nr. 3 er vel ikke utelukket, men heller ikke aktuelt de første årene.

Noen her med erfaringer, og kan komme med noen fordeler og ulemper med spiral? Både kobber og hormon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kobberspiral nå og hadde det også etter at storebror var født. Er så fornøyd som man kan bli, tror jeg. Slipper hormoner (som var hovedgrunnen til at jeg valgte kobber), trenger ikke tenke på prevansjon i det hele tatt på fem år ;-) Eneste ulempen jeg kan komme på med kobberspiral, er at de sier man kan få store mensblødninger når man har den (har ikke merket noe til det jeg, mulig det ville vært mindre uten kobberspiral, men det er ikke plagsomt mye). Kobberspiralen er også billigere enn hormonspiral.

Skrevet

har kobberspiral - er forsåvidt fornøyd, men blør ganske kraftig i 3 dager til tross for at jeg trener mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...