Gå til innhold

Er veldig mye snakk om SA her inne, ikke noe kjekt for meg, blir bare ekstra nervøs!


1+1=2 :)

Anbefalte innlegg

Hei.

Synest det er kjekt å høre andres historier men ikke om sånne ting her inne! Skjønner dere som har opplevd det synest det er vanskelig men håper dere finner en annen plass å snakke om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 7 no, har ikke fått noe mage enda, jeg har en sønn på snart 10 mnd. når jeg var gravid med han ble jeg ganske tidlig oppblåst, men jeg kunne bruke vanlige bukser til jeg var litt over 4 mnd på vei, magen vokste ganske gradvis hele veien, ble ikke så kjempe stor. Hvor langt er du på vei? Har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke er noe kjekt, det er vel ingen som syns. Men ufrivillig abort kan være en naturlig del av svangerskapet (desverre.) Syns ikke det er spesielt ålreit å skulle eksludere noen. SOm regel står det på overskriften hva tråden dreier seg om og da er man bevisst når man åpner tråden. Det var nå min mening. Ha en fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahh ja da har jeg enda litt tid å vente:P er i uke 8 nå:P så det går framover.... har ingen barn så dette er nytt å spennende:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stötter MaybeBaby. En kan velge selv hva en leser og det er kanskje nettopp når man er redd og bekymret man trenger et slikt forum aller mest. Det betyr utrolig mye når man er lei seg og redd å få noen stöttende ord, höre om andre som har opplevd det samme. Jeg synes dette forumet skal väre for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, Har tenkt å skrive en kommentar lenge nå. Jeg syns det er viktig å dele ALLE opplevelser. Det er mange som lurer på om de faktisk har hatt en SA, og da er det godt at man kan søke opp å finne stoff om det på nettet. Jeg mistet for et par uker siden. Utrolig trist, og det er godt å få støttende ord fra dere andre.

Ingen som tvinger noen til å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist, kjenner meg tom og rar. HVordan er det med deg nå da Fruen82, har dere beg å pröve igjen eller skal dere vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg er enig at i dette forumet bør det være lov å dele alt - ikke bare det positive! Ingen som tvinger deg til å lese noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er egentlig enig med deg jeg tessejento.. Er liksom såå nervøs fra før. Og det er jo maaange forum der man kan dele nettopp slike ting på, hvor andre har gått gjennom det samme. Skjønner at man blir kjempelei seg altså, og trenger noen gode ord, men da ville jeg heller ha fått de ordene fra andre som har gått gjennom det samme enn til andre nervøse gravide.. Synes det blir så mye fokus på negative ting i graviditeten. Graviditeten er jo spennende! og noe alle burde glede seg over. Det går ikke an å borre seg ned i ett negativt hull og tro at dette går ikke veien. For det går jo bra i de aller fleste tilfellene. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hörer egentlig ikke til her lenger siden jeg mistet, men fölger litt med og denne tråden var jeg jo med på. Jeg må bare si at jeg blir litt lei meg når jeg leser at enkelte kan si slike ting. Uansett om man er redd selv må man vel kunne legge seg selv litt til siden å gi et tröstende ord til de som trenger det?? Nå har jeg värt gjennom en SA selv og vet akkurat hvor MYE tröst og oppmuntring man trenger , kanskje spesiellt i en fase hvor det er usikkert. Du vet dropset 09 og 11, det er ikke sånn at en SA skjer på et minutt også kan man flytte seg over på ufrivillig abort forumet!!! Det begynner med blödninger osv og det tar tid för man få konstatert en SA og da hörer man da til terminklubber og det det måtte väre! Jeg synes faktisk det er trist at man kan väre så egoistisk at man ikke kan ha folk som er bekymret å redde inne på forumet for da blir man mer redd selv! Jeg har fullbårne graviditeter uten så mye som men bloddråpe bak meg og denne SAen bak meg. Jeg var da bekymret med de det gikk bra med og! Selv uten grunn. Kunne önske jeg den gang hadde et slikt forum og lufte tankene mine i så kanskje det hadde värt bedre. Hvorfor i all verden leser dere disse innleggene da?? Du ser jo på overskriften hva det dreier seg om. Huff, kjenner jeg blir veldig engasjert her. Jeg synes så synd på de som går gjennom usikkerheten og håpet i de dagene / ukene man er usikker . Dessuten bryr man seg vel om folk her inne på forumet og vil vel vite hvordan det går med de? Hmmm. nei, du må ha meg unnskyldt at jeg blir så engasjert men jeg synes rett og slett det der er mangel på empati,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker ikke å gå inn i en lengre debatt om forumbruken her inne. Du etterspør empati og forståelse for å utrykke sine følelser rundt å miste, men da kan du vel også se hvorfor noen reagere på slike innlegg? Hvorfor noen blir nervøse? Jeg sa meg bare enig med tessojento som uttrykket at det ble så mye negative tanker rundt graviditet, og det er så unødvendig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg veldig enig med både dropset 09 og 11? og alle de andre som blir super stressa av all snakken rundt SA her inne. Av den grunn har jeg bestemt meg for å slutte å titte innom her på terminklubben og heller se på "min side" for å få tips og fakta rundt min graviditet. Har i grunn nok å tenke på og kjenner at all negativt snakk/tanker går utover det som egentlig skal være en spennede og glad tid.

 

Takk for meg og lykke til til hele gjengen her inne ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hörer jo ikke til her inne og respekterer selvsagt at folk ikke önsker å höre om slike ting. Jeg kommenterte dette fordi jeg har värt i situasjonen selv og vet hvor mye det betö og få stötte. For de aller fleste går graviditeten bra. Takker også for meg på dette augustforumet, det kan jo väre at folk på min neste terminklubb ser anderledes på det, Jeg vil i hvert fall sötte og ta i mot de som bekymrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en evig kamp på Bim, men jeg mener det er naivt å tro at man kan bli gravid og 9 mnd senere få et velskapt friskt barn. Det er faktisk *veldig* mange som opplever å miste, og som Bonusbarnet sier, så tilhører man klubben/forumet inntil det hele er over. Mange som har blitt venner med andre i mellom tiden, eller som ikke har noen å snakke med og trenger å snakke. Så lenge innlegget er merket, så kan de som ønsker det, bare droppe å lese.

 

Selv har jeg erfart å miste et barn i dødfødsel og har blitt kraftig provosert når andre sier jeg ikke burde si noe for da kan andre gravide bli redde. Bare bra, tenker jeg, om de lytter mer til kroppen og instinktet og ikke opplever det jeg gjorde. Jeg har også nå, per i dag faktisk, fått erfare "alt gynekologi kan tilby når det gjelder å miste et svangerskap", i følge legen som utførte UL på meg i dag. For i dag fant jeg ut at i tillegg til mine tidligere erfaringer med dødfødsel, MA og SA, så nå har jeg en Blighted Ovum. Er 8+3 i dag og forventet ikke den beskjeden i det hele tatt. Synes det er vondt å høre det, vondt å vite at jeg har mistet enda et ønsket barn.

 

Jeg er ikke den som skriver mest, men jeg leser mye og har blitt kjent med mange nickene, blant annet Bonusbarnet, og synes det er trist når de jeg "kjenner" får problemer med svangerskapet. Jeg takker også for meg her inne og håper at ingen flere i august-klubben skal mistet barnet sitt under svangerskapet, enten nå i 1. tri eller senere.

 

Lykke til videre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig trist å höre shari_z. Hadde jo egentlig takket for meg her for godt men så så jeg at du hadde skrevet. Så et annet innlegg av deg hvor du var bekymret og det var bare så utfattelig synd at det ikke gikk bra. Föler veldig med deg. Er vanskelig å vite hva man skal si for du har opplevd så mye. Håper bare du ikke gir opp. Jeg stötter deg på ALT du skriver og er 110 % enig!. Jeg håper jeg ser deg på forumet her. Vet ikke hvordan jeg skriver personlig melding men om du vet hadde det värt koselig om du skriver til meg så kan vi holde kontakten.

 

Ta vare på deg selv.

 

Stor klem

Bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangel på empati er vel ikke det rette å si, men du har fått sagt ditt og ja er kjempe trist og føler med deg... ville ikke havnet i en sånn situasjon . men nå er det da slik at ting kan skje å det beste er vel å få det sagt(som du har gjort) å så gå videre.. ikke dvele mer på det. også for oss her inne som er nervøs nok fra før..

 

ønsker deg masse lykke til videre.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Ønsker bare å uttrykke min mening:

Aborter er dessverre en del av "gamet" og ønsker virkelig at alle som vil det skal få uttrykke sine tanker og følelser rundt dette. Temaet er alt for viktig til å stikke under en stol... Noen ganger må man rett og slett ta innover seg realitetene, selv om det ikke er så "kjekt"

 

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En til 2011 <3

Man velger selv hvilke innlegg man ønsker å lese, og er det noen innlegg som er forstyrrende eller gjør en lei seg, så styr unna!! Her inne deler man alt, både oppturer og nedturer og det skal det være rom for. Skal man henge seg opp i alt det som skjer med andre, å være nervøs for det ene å det andre bare fordi det er innlegg om det her inne ( som forøvrig er helt ok for min del ) så burde man kanskje ikke lese alt! Ha filter :)

Går ikke ann å eksludere noen, man vet at et svangerskap er ikke bare en dans på roser. Dessverre!! Man må kunne være realistisk å ikke gå med skylapper. Mister man er det kjempe trist og mange trenger å skrive om det, dele erfaringer og kanskje få svar på en del spørsmål. Tror nok mange setter pris på trøst også.

 

Uannsett, ta ansvar for hva DU ønsker å lese, så slipper man å skake seg opp om man blir litt fort nervøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer En til 2011 <3.

Her må det være rom for alle. Plutselig er det de som ikke vil ha sånne innlegg som har behov for å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer deg Petrine +spire=❤!

En SA/MA er faktisk ganske vanlig. nesten alle jeg kjenner har opplevd en eller begge deler. trist ja-men sant. De 12 første ukene er de mest risikofylte, det vet vi jo. tror det er mange som tenker at dette ikke skjer med dem, de vil heller ikke høre om andres opplevelser. .

La oss dele det positive og støtte hverandre gjennom det som ikke er noe greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer meg aldri helt videre , men synes denne diskusjonen er veldig interessant. Stötter de siste innleggene 100 %! Håper det går bra med dere gravide damer, at ikke kvalmen er altfor påtrengende! Det er nå 3,5 uke siden min SA. Formen er helt på topp, har kommet over skuffelsen og alt er fint :). Har fortsatt postive graviditetstester noe som er litt frustrerende etter som vi gjerne vil pröve på nytt men det er vel bare å väre tålmodig. Tror det er viktig også å tenke på at en kommer over en SA og det er noe som mange opplever og en pröver på nytt og blir forhåpentiligvis gravid igjen :). Det värste er usikkerheten og da man går og lurer på hva som skjer, og da er forumet den beste trösten, höres andres erfaringer bli tröstet litt og oppmuntret :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...