Gå til innhold

Hva hadde dere gjort (lærer som banner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jo ikke helt sikkert om dette er sant, men så oppriktig som gutten min virket når han gjentok det, så tror jeg kanskje det.

Han er 8 år og går i 3. klass og jeg overhørte at han sa til en venninne i dag at "Mari" (læreren), hadde sagt F-ordet på fredagen. Jeg blandet meg i samtalen og spurte om han kunne fortelle, og da fortalte han at en datamaskin ikke hadde virket som den skulle og da hadde "Mari" sagt f-ordet (faen) 5 ganger før en annen i klassen "Per" hadde sagt at sånn har man ikke lov å si, og da hadde hun sluttet. Jeg sa at oi, det hørtes ike bra ut, men alle kan jo bli sinte av og til og si ting de ikke ska, men da sier gutten min at hun ofte sier f-ordet når hun blir sint, men bare når andre vksne ikke er der...!?!

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal verken tro eller gjøre. Om dette er sant, så må vi jo ta det opp på en eller annen måte. Synes ikke det er greit at en lærer banner foran elevene, og spessielt ikke en på barneskoletrinnet. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke greit at en lærer banner foran elevene og ei heller at foreldrene gjør det. Du får spørre læreren om det stemmer det sønnen din sier. Synes nå det er litt rart at han er så reflektrert at han har fått med seg at hun ikke banner når det er andre voksne til stede!? Et barn kan fort forstørre små episoder noe enormt.

Skrevet

Hissig nordlenning som har forvillet seg sørover

Skrevet

Østlending faktisk ;) Vi banner aldri foran barna selv. Vet godt at barnet mitt kan banne, men han gjør det ikke hjemme fordi vi lærer ham at det er en uting. Og han sa det omtrent sånn: "..men bare når de andre lærerne ikke er der og hører det, for da er hun bare søt i stemmen sin", så mulig det gjør ham uvanlig reflektert, men det var nå det han sa.

Vi har hatt en del konflikter med denne læreren før, så gruer meg litt for å evt ta det opp, men må man så må man.

HI

Skrevet

Dette hadde jeg ikke tatt opp nei.

Det er da mye viktigere hvorvidt det er en flink, kompetent og omsorgsfull lærer, enn at hun banner om hun blir sint på noe(!).

Jeg synes at det er litt krampeaktig strengt på skoler om dagen. Jeg er av sorten som så og si aldri banner og er oppvokst i et hjem der det heller ikke var dagligtale, men det gjør meg ingen verdens ting om andre gjør det - så lenge det ikke skader eller sårer andre personer, så får de banne så mye de vil for min del!

Skrevet

Ta det opp med foreldre representantene, som tar det videre til læreren og rektor.

Jeg persoblig ville ikke hisset meg opp over det. Mannen min derimot ville ha stresset med det. Vi banner ikke, og i alle fall ikke fremfor barna.

Skrevet

Ja, hadde det bare vært en omsorgsfull og flink lærer, men ja... vi er ikke helt fornøyd, og dette ble litt toppen av isfjellet sånn sett. Har andre barn på skolen og alltid vært fornøyd med andre lærere, vært fornøyd med bhg-ansatte osv, så jeg tror ikke vi er av den vanskelig typen foreldre som leter etter problemer. Men jeg synes faktisk det er litt på kanten at en lærer banner foran såpass små barn. Kan jo også bare være jeg reagerer såpass siden jeg er så lei av denne læreren, alt tullet der. Får tenke på det rett og slett. Kanskje diskret høre med noen av de andre foreldrene om de har hørt noe fra sine barn.

HI

Skrevet

Mannen er lærer og banner på jobb. Hjemme får han jo ikke lov :P

Han fikk klager i starten, så da sluttet han å bruke faen og lignende og gikk over til mer kreative kraftuttrykk.

Skrevet

Jeg jobber som lærer, ble spurt av en gutt i 6.klasse om det var greit å si "neger". Sa nei og forklarte hvorfor. "Men Anne sier at vi driver med negerarbeid når vi nijobber med matteoppgavene" Kjente at den var litt kjei å ta opp, men var jo bare pent nødt til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...