Gå til innhold

Hvorfor øker antall unge uføre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som mener noe om hvorfor antall unge uføre øker i Norge?

Skrevet

Fordi "noen" glemte å fortelle unge om plikter og bare fortalte dem om rettigheter.....

Det er helt vilt at de aller fleste unge veldig godt vet hvilke rettigheter de har, men det virker ikke som om pliktene er like godt opplyst om....

(har sett det i skoledagbøker osv).

Mange har en altfor stor forventning til arbeidslivet og lønnen og blir dermed skuffet. Man må faktisk YTE for å FÅ!

Skrevet

Fordi vi i Norge ikke har særlig mange enkle jobber (og da tenker jeg ikke på kassajobber eller vaskejobber), fordi skolesystemet vårt skaper tapere og fordi trygdesystemet vårt i kombinasjon med dette, gjør folk passive.

Skrevet

Fordi alle får vite fra de er små at om de ikke er høyt utdannet er de tapere som bare kan la være å jobbe. Ikke alle takler skole, men kan like fullt utføre et godt stykke arbeid.

Det burde finnes mange flere arbeidssteder der det var flexitid for arbeidstakere som er syk av og til, så de kan jobbe når de føler seg gode nok. I stedet må de bare la være å jobbe for det finnes ikke arbeidsgivere som godtar dette. Det er for vanskelig å få arbeidstrening. Det vet jeg av erfaring. Det burde være mye lettere å få arbeidsplasser som er tilpasset mennesker med begrensninger. Jeg er sikker på at 99% av voksne i Norge er i stand til å jobbe om de får god nok tilrettelegging.

Skrevet

Fordi mange i dette landet er så forferdelig late!!

Og da skylder de på alle slags sykdommer og mottar trygd og stønader, skattepengene mine som jeg heller skulle sett gikk til skoler, barnehager og helse.

Det har blitt trendy å ha ME, og det er trist for de som faktisk har denne sykdommen. Utbrenthet var også trendy for en tid tilbake og psykiske lidelser som sosial angst har vel eksplodert det siste tiåret.

Skrevet

Hvordan mener du at man i praksis skal tilrettelegge for 99%av alle i landet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...