Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Fra en artikkel: Kun to prosent av norske mødre fullammer til barnet er 6 måneder. Stikk i strid med myndighetenes anbefalinger. Jeg fullammet begge mine til de var 6mnd, gjorde dere??
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 fullammer jenta mi på 4 mnd. å har tenkt å fortsette =)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Nope, til hun var 4 mnd, men dette er jo over 11 år siden, så anbefalingen var muligens noe annerledes. Vet forresten ikke om det er mulig å fullamme en unge til de er 6 mnd med den permisjonsfordelingen som er i dag. Min mann vil ha halvparten og da må jeg jo ut i jobb når ungen er 6 mnd, sier seg selv at jeg ikke kan fullamme da.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Fullammet til 4 måneder, begynte da med grøt i tillegg på kvelden etter råd fra helsestasjonen. Ammet til barnet var 10 mnd da!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 fullammet til 6 mnd, ammer enda...13 mnd nå
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Jeg fullammet ene barnet til 6 måneder, og delammet til barnet var 10 måneder. Da ville hun ikke mer selv Andre barnet ble ikke ammet, grunnet hasteKS, vansker med sugerefleksen(De ga flaske til ham rett etter fødsel, grunnet risiko for infeksjon, Og da skulle det visstnok ikke stå på næringen..... Ødela alt for meg som mor, for barnet gadd rett og slett ikke suge....) Delammet likevel det lille jeg hadde i 6 uker. Da ga jeg opp. 20-40 ml er ikke noe å prøve å amme opp på, liksom.... Men jeg må bare få med her at mange MÅ begynne med mat før 6 månder. Store barn(slik vektsnittet er i dag) krever MAT i mengder, og ikke alle klarer å produsere nokselv. Noe kommer nok også av permisjonsdelingen mellom mor og far, slik staten har lagt det opp til...... Det er bare ikke mulig å ha nok melk for mange mødre....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Herregud da, "storebror og ?" så sinna!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Jeg fullammet første til hun var seks måneder, men har nå innsett hvor tullete det rådet er. Så min jente som er fem mnd har smakt både mme, grønnsaker og grøt.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 ammet førstemann til han var 6 uker og ammet ikke andremann i det hele tatt pga medisinske årsaker. enig med anonym over her. noen barn, som mine, må ha mer mat enn bare melk... de fikk grøt og middagsglass (4mnd) fra de var 4 mnd gamle...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Nei, heldigvis. Tror ikke babyen hadde klart seg på bare mm så lenge.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #12 Skrevet 12. desember 2010 Nei. Fullammet første til hun var 4 mnd, men hun la på seg for lite så måtte begynne med ekstra næring for å få opp vekten hennes. Ammet til hun var 12 mnd. Fullammet andre til hun var 4,5 mnd men det var ikke nok for henne heller så måtte begynne med ekstra næring til henne også. Ammet til hun var 14 mnd.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 Jeg fullammet ett av dem i 6 mnd siden han la på seg som han skulle av mm. Å skulle gjøre det med de andre 3 hadde vært direkte slemt ovenfor dem, og jeg som kjærlig mor vil deres beste og gav dem derfor fast føde før 6 mnds alder når de tydelig hadde behov for det (vekten flatet ut til tross for amming med 1-2 timers mellomrom hele døgnet).
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #15 Skrevet 12. desember 2010 Fordi dette rådet faktisk utdatert og ekstremt generelt. Babyer er individer, og det tar ikke rådet hensyn til.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #16 Skrevet 12. desember 2010 Nei, det gjorde jeg ikke, etter anbefaling fra helsesøster. Begynte med fast føde i 4 måneders alder. Fungerte helt ypperlig det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #17 Skrevet 12. desember 2010 hehehe, nei. Takk og lov for at jeg ikke ammet så lenge. Det er jo bare råd, ikke en lov. Jeg skal vedde på at mitt barn er like sterkt og friskt som ditt. Ikke vært syk en dag iløpet av sitt liv (er litt over året). Er aktivt og robust. Elsker alt av mat og har ingen allergier. Snakk om å henge seg opp i råd som kun handler om marginaliteter.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #18 Skrevet 13. desember 2010 Fullammet jenta mi til hun var 9 mnd.! Men da var det plutselig bom stop også. Ikke mer melk i puppene mine. Og det var så trist! Tror jeg gråt flere kvelder på rad, fordi jeg aldri kom til å få se henne kose seg med pupp igjen:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå