Gå til innhold

pinnekjøttmannen::)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var poenggrensene og hvordan finner jeg det ut ?

Ser for meg det er et studie med høye inntakspoeng ?

Jeg har ca 4,5 i snitt fra vgs pluss noen alders poeng.

takk for det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var 40,5 for to år siden, så det er ikke veldig høyt. ikke til oslo og være. men det økte litt i fjor sies det. men jeg tror ikke det økte spesielt mye.

med 45 pluss alderspoeng så komer du inn :)

tenker du til høsten?

for da går jeg tredje året ;)

Skrevet

Yes, tenker til høsten! :)

Fant frem på samordnaopptak med litt hjelp fra kjæresten min her nå og så at for 2010 var kravet 40,5, ja.

Det er ikke værst! Leste litt mer om det på HIO.no også, virker veldig spennende. Jeg har tenkt på sosionom men har blitt advart mot at det er vannskelig å få jobb seinere.

Hvordan er det i forhold til Velferdsfag ? Og hva er egentlig forskjellen mellom sosionom og velferdviter ?

Kanskje vi sees på høyskolen til neste år, da :) Kjekt å "kjenne til" ei som har gått faget, så kan man spørre litt underveis.

Skrevet

så bra :)

det spørs jo hva du vil jobbe med, men ønsker du deg inn i nav foreksempel så er dette en helt genial utdannelse. røsetutvalget hadde en undersøkelse på dette i sommer, og da sa 30 % av navkontorene at de ønsket flere sosionomer, mens 90 % av navkontorene sa at de ønsker velferdsvitere. det ble også konkludert med at nav trengte flere velferdsvitere for å få nav til å fungere.

jeg har aldri hørt om en av oss som ikke får jobb.

om du egentlig ikke ønsker deg inn i nav, så tror jeg alikevel at det lønner seg og jobbe der et år eller to før du går over i organisasjonsarbeid eller andre felt. for da har du bakgrunnskunnskapen mye sterkere. og det vil du alltid tjene på.

velferdsfag er mer teoretisk en sosionom, vi er på en måte en blanding av statsviter og sosionom. vi går mer på hvordan systemet er og hva som skal til for at det skal fungere, også har vi mer kunnskap om arbeislivet og juss, og ikke så mye om enkelt mennesker. men vi har om det også, bare at vi ikke har den kompetansen der som sosionomene har.

jeg hadde egentlig lyst til å ta sosionom, men ser at det er de andre fagene som juss og arbeidsliv som jeg liker best og er ikke så begeistret dialog og sosialmedisin - selv om det også er veldig interesant. så det spørs jo litt på hvordan man er som menneske. men det er så varierte fag at man jo alltid vil like noe bedre en noe annet.

ja, kommer du til hio så må vi lunsje :) det hadde vært kos :) også kan du kjøpe bøkene mine om du vil når jeg er ferdig :D

Skrevet

Herrrrlig! Det høres ut som noe for meg, absolut!

Jeg må spørre deg et spm til, er økonomidelen av studiet vannskelig ? Jeg er nemlig ikke veldig god i matte! hehe :P Mine sterkeste fag er lese og skrive.

Jeg skakl uten tvil kontakte deg om jeg kommer inn! :) Tusen takk for at du har svart så utfyllende på spørsmålene mine, dette studiet hadde jeg aldri hørt om før!

Skrevet

nei, det er ikke så mange som vet om det. noe som jeg syns gjør det ekstra kult :D

og jeg fikk også vite om det fra en her inne (som jeg nå kjenner i virkelige liv også), hun sa "velferdsfag må jo være noe for deg, du er jo sånn" og jeg sa nei det stemmer ikke og feide det av. 2 år senere så jeg tilfeldigvis på velferdsfag igjen og da viste jeg at det var rett. og når jeg sa det til venninnen min sa hun "det var det jeg sa for 2 år siden"... hehe.. det hadde jeg glemt.. hee

jeg har ikke hatt økonomidelen av studiet enda, men jeg vet at mange har slitet litt med det. nettopp fordi de aller fleste som velger dette ikke er spesielt gode i matte. men det er ikke avangsert matte, og skal være mulig for alle og få til, men man må nok lese litt på det om man ikke er spesielt god i faget. men du greier det, alle greier det om de bare står på.

jeg greier jo lesefagene og jeg leser jo ekstremt dårlig. så alt går ;)

Skrevet

jeg er fra en familie som består av sosial-arbeidene mennesker og ingen av dem har noen gang nevnt studiet for meg, kanke være såå mange som er gjort seg kjent med det.

Å, nå ble jeg så gira! haha :) Endelig noe jeg fikk snusen på!

Som du sier, at økonomi er det de fleste sliter med. Egentlig litt greit! Da har man flere å slå sammen huene med. Bryne seg sammen er fint :)

Jeg har det som tilsvarte 2 + 3 mx ( avansert matte ) det gikk ikke så bra :P men alt går, ja :) Tusen takk igjen!

Skrevet

hehe.. nei, det er en skole i norge som har det bare. men kristiansand har noe tilsvarende.

så bra. liker når folk blir gira på ting jeg liker :D

har du hatt 2 + 3 mx så burde du jo være bedre rustet en 95 % av resten av gjengen ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...