Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Mor flyttet fra far pga ustabil i forhold til barnet. (Kom med trusler osv) Far fikk etter hvert besøk av mor og barn da han plutselig meldte sin interesse. Ville plutselig være pappa og endret seg veldig i forhold til barnet. Etter hvert har han uttrykt bekymring i forhold til mor, men har ikke kommet noen vei med dette. (Mor er stabil med jobb, økonomi og i forhold til barnet. Har alltid gjort det beste for barnet helt fra det lå i magen) Han vil nå ha 50 prosent og kommer med utskjelninger på FB i forhold til mor. Hva er sjansen for at han vil vinne frem i en evt. rettsak? Ingen har noe på hverken mor eller far bortsett fra mors bekymring da hun valgte og dra fra han en stund etter barnet var født. HJELP?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 En får ikke 50/50 i retten, for de kan kun dømme ett fast bosted. Men det høres ut til at sjansene hans er små for utvidet samvær. Om mor er hjemmeværende på stønader, eller i jobb, har lite å si. Det er BARNETS beste som teller. Og da ikke økonomien. Mor bør forresten skrive ut det far driver med på FB..... Og notere alt med datoer og hva som skjer da og da.... Håper hun har skrevet oversikt over hvor mye barnefar har vært med barnet, og da spesielt avtalt samvær(har han møtt eller "skulket unna"? Har han vist interesse utenom avtaler? Møtt på foreldremøter? Ringt for bare å høre hvordan det går med barnet? Bor han i samme skolekrets som barnet og moren, eller langt unna? Hvor ofte har han hatt barnet? Har mor lagt kjepper i hjulene for samvær mellom barn og far?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Det er nå lov å dømme 50/50 men det skjer i sjeldne tilfeller der konfliktnivået ikke er høyt. Han kommer ikke til å få delt omsorg så lenge barnet er under 3 år da det ikke er anbefalt av psykologer. Det som er mulig er at han får daglig omsorg dersom det er han som har vært mest tilstedet i barnets liv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Godt å høre! (jeg er ikke barnets mor, men bryr meg om barnet) Far fikk plutselig interesse for barnet og har siden da hatt barnet som avtalt. Mor har til nå fraktet barnet og hentet det samt betalt mat og klær til barnet (han bet. ikke pr. dags dato barnebidrag da mor har sett at han har slitt økonomisk) Før han ble interessert hadde han veldig lite med barnet å gjøre. Mor har hatt mesteparten av omsorgen men har vært fleksibel enkelte ganger far har villet ha barnet mer enn avtalt. Hun har vel hatt barnet 90 prosent siden barnet ble født oh han kanskje en 10 prosent. Jeg skal tipse henne om dette med loggføring. (Tror hun har gjort dette i forhold til andre ting også) Trist at det skal være slik rundt et barn.. Hva skjer hvis far vil at mor skal skrive under på at barnet skal "deles" 50 prosent? Siden psykologer mener dette ikke er bra for barnet... Hvor vanlig er det at ettåringer er likt hos mor og far? hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 skadelig å dele 50/50? Hvor får man dette fra? (så lenge begge er oppegående vel og merke)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Jeg vet ikke jeg?! Men det har kanskje med at de ikke forstår så godt før de er 3 år... Ikke språk osv. Da trenger de kanskje mer at en av dem har hovedomsorgen? Er jo vanskelig å bevise at en av dem evt ikke er oppegående (slik vanlige folk ville oppfatte det vel og merke) Her er mor mest oppegående... Far er merkelig, ustabil, umoden, har dårlig moral.. ja, kunne ramset opp. Mye av dette kan man se når man kikker på FB profilen. Men det er vel strengt tatt ikke noe "galt" i å være alt dette..? Vet ikke hvem som evt. bestemmer hvem som skal ha ansvaret (bortsett fra retten) og hva de da ser etter!? hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Vel, det som har kommet til mine ører fra offentlige etater (familiekontor, helsetjeneste, familievernkontor...) er at overnatting ikke anbefales før barnet er rundt 3 år (i de tilfeller bf ikke er eller har vært deltagende - forståeleig nok, en sender ikke barnet sitt på overnatting med fremmende!). Min personlige mening er at 50/50 ikke er det beste for barnet/barna. Jeg spurte eksen min om han mente det var til det beste for barnet han hadde fra før av (før omsorgen skulle fordeles i retten), han ble dritsur på meg - begynte faktisk å gråte for han ble oppmerksom på at alle setninger han skulle svare meg med staret med "jeg og meg".... Han takket meg senere, for dette spørsmålet fikk han i retten... og til dere som lurer: nei, han fikk ikke 50.... har aldri hørt om noen som blir dømt til det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 hmm... nei. Kan jeg spørre, fikk han omsorgen da? Jeg er vel kanskje gammeldags, men jeg synes det er så dårlig av denne faren å "true" med å skulle ha barnet 50/50. Spesielt siden han prøver å finne dritt på moren som ikke stemmer. Han vil altså lyve seg til å få ungen Han er egentlig den av de som er mest ustabil... men kanskje ikke så lett å bevise det da! hi
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Det antas å være skadelig med 50/50 fordi så små barn har et grunnleggende behov for stabilitet, som blir fullstendig fucka opp med en sånn ordning. Hi: sjansen for at far skal vinne frem i retten med en slik sak = null.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå