Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Har lest litt på andre forum her inne, og må si at jeg lurer litt på om noen andre her synes at et sted går grensen for hvor mye man skal forsøke på å få nye barn? Leste om ei som er rundt 46-47 år, har fire barn som hun og mannen har fått på vanlig vis, men nå er hun i overgangsalderen og kan ikke få flere barn. Men dette aksepterer hun ikke, og har brukt eggdonor i utlandet, fordi hun så gjerne vil ha flere barn. Hun lyktes ikke denne gangen. Ønsker ikke å dømme noen, og har full forståelse for at noen ønsker seg flere barn. Men hva med å akseptere at kroppen sier nei? Hvertfall når man har flere barn fra før av? Hadde hun vært barnløs så hadde det vært en ting..... Hva mener dere? Skal barn lages for enhver pris?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 jeg har selv slitt for å bli gravid og var villig til å gå laaaangt for å få mitt etterlengtede barn. Det er ikke lett å gi opp den drømmen når man først har startet på veien mot å bli foreldre. Men jeg må si at jeg er enig i at det kanskje burde gå en grense et sted ja. Hvis man er 47 år og har 4 barn fra før synes jeg at man burde være fornøyd med de barna man har og akseptere at det ikke er naturlig å få flere. Jeg tenker på risikoen for at noe går galt med barnet når man er så gammel som 47 og også risikoen for at de 4 hun har fra før kan miste moren sin. Det er en voldsom påkjenning for en 47 år gammel kropp som allerede har gjennomgått svangerskap og fødsel 4 ganger å gjøre det enda en gang.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Enig med deg, jeg og mannen har også forsøk å bli gravide i 6 år, og endelig har det skjedd. Jeg er nå 28 år, Hadde jeg hatt 4 barn fra før av, ville ikke jeg ha utsatt kroppen for det i såpass høy alder.... Virker som at det er forventet at man skal kunne få barn så lenge man selv ønsker, men det er ikke slik kroppen fungerer.... Man bør ha respekt for kroppen, man skal ha den hele livet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå