Gå til innhold

Skilsmisse, HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sint, frustrert og mest av alt utrolig lei meg..

Har en herlig liten jente på 9 mnd. Har vært sammen med barnefaren i 2 år, og (uheldigvis) giftet vi oss i sommer, og kjøpte leilighet sammen. Han har forsåvidt vært en god far, men han har prioritert mange andre ting forann oss! Er jeg som har vært hjemmeværende, og da har han sett det som en selvfølge at leiligheten er ryddig, at klærene er rein og at maten er på bordet. Etter dette har jeg sotte på gulvet i noen timer og lekt, før jeg har badet småen, gidd henne mat og lagt henne. Sånn har dagene gått, og jeg har kost meg! :) Kunne selvfølgelig tenkt meg en frikveld inni mellom, men i følge mannen har han hatt mer brukt for det en meg, siden han har vært på jobb...

Men til saken: Nå skal/har vi flyttet fra hverandre. Jeg og jentungen er reist til mine foreldre, bare 10min unna leiligheten vår. Og har hat flyttet hjem til sine foreldre (Fordi at han ikke kan ta vare på henne alene, siden han aldri har prøvd??)

så vi har en leilighet til 1.5 mill stående tom, og jeg får ikke lov å bo der fordi at jeg ikke har mulighet til å betale lånet nå, siden jeg ikke har noe form for inntekt.

Han vil ha småen 50%!!!!!!!!!!!! Og det vil ikke jeg at han skal! Nå har jeg vært hjemme med henne hver dag i 9 mnd, og vil gjerne forstsette med det i 9 mnd til! Begrunnelsen hans er at han får skattelette, og har mange rettigheter dersom han har henne. Han har aldri sagt at det er fordi at han vil tilbringe tid med henne! Han er i full jobb, og mener at den uken han skal ha jenten så kan hun være hos foreldrene hans mens han er på jobb!! Jeg prøver å si at da er det bedre at hun er med meg, også kan han evt ha hun hver ettermiddag i en uke i strekk, men det er han ikke enig med!

Hva er vitsen med 50/50 visst hun skal være hos besteforeldre i stedet? Hvordan kan jeg bli hørt? Kommer jeg til å tape en evt rettsak?

Hva skjer med leilighet og felles lån? hvilke penger har jeg rett på fra nav?

FRUSTRERT!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så leit...

Jeg kan ikke så mange regler dessverre. Men hadde du noen jobb før fødte barnet? eller var du under utdannelse eller slik? Da skal man i alle fall ha krav på noen penger fra NAV. Jeg vil uansett tro du får penger derfra. Om det er svangerskapspenger eller sosialpenger eller slikt vet jeg ikke.

Dere blir i alle fall nødt til å få solgt boligen ganske raskt dersom ingen av dere kan eie den alene. Ellers betaler dere på et lån der dere ikke bor. Disse pengene kunne dere i så fall brukt på andre ting.

Jeg vil i alle fall tro du stiller noe sterkere enn far når det gjelder omsorgen. Alle barn har best av å få være med begge foreldrene, og du nekter han jo på ingen måte omsorg.

Er også usikker på om det er bra for en 9 mnd (?) gml baby å flytte fram og tilbake annenhver uke.

Skrevet

Dere må uansett gå til mekling når dere har barn sammen og skal skilles. Tviler på at mekleren vil anbefale 50/50 når barnet er så lite. Da vi var på mekling tidligere i år sa mekleren at det var ikke til barnets beste å dele 50/50 før barnet iallfall var 3 år. Det hjelper å høre det fra noene andre, kanskje han vil forandre mening da. Dessuten er grunnen hans for å ha barnet så mye helt tullerusk...men tviler at han forteller det sammen når dere går til mekling. Ikke skriv under på noe du ikke er enig om.

Ønsker deg lykke til!

• 4 uker senere...
Skrevet

Han kommer ikke til å få 50/50 slik ståa er samt hun er for liten så der kan du ta det med ro kjære deg :)

Det der vet jeg alt om etter god erfaringer fra meklinger å advokat styr med far til mi førstefødte datter å belive me han dreit seg loddrett ut på meklinge møtene da han kom inn å villa ha delt omsorg uten at han nærmest kjente dattra si :)

Var av samme årsak som det du skriver han ville ha dette for ( Økonomisk)

Spill kortene dine rett du å la han leve i denne drømmeverdenen!

Han har jo flytta til foreldrene sine fordi at han ikke har hatt barnet alene noengang, altså høres dette ut som en far med ansvarsfølelse som ønsker å tilbringe egen tid for å bli skikkelig kjent med sitt barn. Nei ..

Send meg gjerne en Pm om det er noe du lurer på eventuelt om det er noe innefor regelverket du lurer på :)

Å hang in there :)

• 2 uker senere...
Skrevet

slapp av:) han vil aldri få 50% så lenge du er uenig i det.

har undersøkt ang. det temaet der når det kommer til barnefar her også.

du må dessverre igjennom hele skiten med familievernskontoret. men husk det at hvis han ikke møter opp på de avtalte timene så er det i din favør:)

og en domstol dømmer aldri delt bosted(50%) så lenge partene er uenige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...