Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Hvordan vet man egentlig om man lekker fostervann? Blir liksom underbuksa veldig våt? Er det mye forskjell på å masse utflod og det å lekke fostervann?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Har aldri født selv, men jeg har skjønt at det kan være alt fra bittelitt fuktighet til full flom.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Det er faktisk ganske vanskelig å vite sikkert, hvis man er våt kan det være utfod, urin og svette. Men en indikator er at fostervann renner mer jevnt, mens utflod skvetter litt nå og da. Man klarer ikke å holde fostervann igjen med å knipe. Hvis du kjenner det best når du f.eks. nyser så er det sannsynligvis ikke fostervann. I tillegg er det noe med lukten, men dette er nok vanskelig å vurdere. Da jeg gikk med førstemann trodde jeg at jeg lakk fostervann og det var 2 leger og 3 jordmødre som luktet på truseinnlegget mitt og ingen var sikre. Til slutt måtte de ta ultralyd, men fremdeles visste de ikke sikkert.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Jeg blir våt i truseinnlegget hele tiden og det er litt rar lukt synes jeg også. Jeg var til leg før helga for jeg har begynt å fått høyt blodtrykk og protein i urinen (tror det var det dem sa det var) Derfor jeg lurte på om det heller kunne være fostervann som kom og ikke utflod, siden jeg ikke er helt i form. Men skal tilbake til kontroll på tirsdag så da får jeg si det til dem visst det ikke gir seg.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Hvis du mistenker at du lekker forstervann, så må du ringe sykehuset. De vil nok ha deg inn for en sjekk. Hvis du lekker er det fare for infeksjon hos babyen, og det er ikke til å spøke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå