Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Noen som har gjort dette anonymt? Fant folk ut det var du som hadde gjort det? Hvor alvorlig var det tilfellet dere meldte fra om?
Gjest ->>- Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har bare meldt med navn, men det er fullt mulig å melde anonymt. Enten hel-anonymt, altså at barneverntjenesten ikke vet hvem melder er, eller ved å be om anonymitet (da kan man bli fratatt anonymitet om det er behov for at melder vitner ved sak om omsorgsovertakelse, men det er særdeles sjelden nødvendig). Alvorlighetsgraden har ingen betydning for anonymitet.
najs Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Hvorfor melde anonymt? HVis det er allvorlig nok til at man melder så bør man kunne stå for det.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Tull og tøys. Det er helt greit å melde anonymt. Bekymringsmeldinger ubehagelig å melde, det er også forståelig.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Poenget er at det ikke er veldig alvorlig. Det er ikke snakk om omsorgsovertagelse. Det er bare at barna går for lut og kaldt vann. Gutten går rundt i byen på egen hånd sent på kvelden (kl 22) når det er skole neste dag - han er sju år. Festing til langt på natt med våkne barn og mye alkohol - minste er tre. Foreldrene gjør ingenting for barna annet enn å kjøpe de dyre klær og godis. Aner ikke hvor de er. Gidder ikke følge de på en eneste aktivitet. Baserer seg på at alle andre skal passe de. Gir de ikke frokost. De trenger bare litt råd og oppfølging....
najs Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Jeg synes det hørtes veldig allvorlig ut, men er fortsatt ikke for anonyme meldinger:-(
Gjest ->>- Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Du bør melde fra om det. Fortrinnsvis under fullt navn, men om alternativene dine er anonym melding vs. ingen melding, er selvfølgelig førstnevnte å foretrekke.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Problemet er at jeg allerede har gjort det. Og er så redd for å bli avslørt. Jeg oppga tlf.nr mitt til barnevernet så de finner jo ut hvem jeg er med tre tastetrykk.... Men jeg sa 100 ganger jeg ville være anonym. Jeg er pysete..ja det vet jeg. Alt. mitt er ingen melding. Det er mange som snakker om denne familien og mange som tenker man burde melde fra - så jeg gjorde det jeg da....
Gjest ->>- Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Om du har presisert at du ønsker anonymitet, skal ikke navnet ditt oppgis til familien. Det høres ut som en bra ting at du meldte fra.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Takk. Liker ikke slikt jeg...... Jeg gjør det jo ikke for å være fæl. Jeg gjør det for gutten sin del.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 HI, du gjorde helt riktig !! Synes saken virker VELDIG alvorlig jeg... ikke bare mishandling som er skadelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå