Einige Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Et av mine flotte gravideinnfall er å begynne å strikke. Har optimistisk starta på en genser, og det gikk kjempefint, til det står raglanfelling i oppskrifta. Jeg har lest masse om det, men jeg klarer ikke å skjønne hva jeg skal gjøre... Jeg har kropp og ermer ferdig, og da står det at man skal flytte ermene over på samme (rund)pinne som bolen er på. Men hvordan gjør man det? Skal jeg bare hekte maskene på ermene over på rundpinnen, og blir ikke det veldig vanskelig, det må jo bli veldig strekk i garnet da? Eller skal jeg strikke ermene over på bolen, hvordan skal det i tilfelle skje, i hvilken ende starter jeg osv? Kanskje jeg burde starta med noe enklere, lappeteppe feks..
AO3 Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Raglanfelling er mye enklere enn det ser ut som i oppskriften! Du hekter maskene over fra strømpepinnene til rundpinnen, så strikker du rundt hele plagget med raglanfelling for hver skjøt. Det blir litt strekk i garnet de første 3-5 rundene (pga det er jo ikke så mange masker som er felt under ermet), men det går fint. Det er LURT å markere hver skjøt slik at du vet når du skal felle, ellers blir det fort mye rot! Du kan bare lage fire små garnløkker (helst i en annen farge enn garnet du strikker med) og legge inn foran/bak hvert erme.
Einige Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2010 Tusen takk, nå gikk det opp et kjempelys for meg! ...om bare dette hadde stått i oppskriftene:)
kjersti83 Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Anbefaler garnstudio.com hvis enn har noen strikke eller heklespørsmål:) Der ligger det ut videoer om hvordan enn gjør ting. Genialt!
AO3 Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Bra at det hjalp! Forøvrig er jeg helt enig med kjersti83.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå