Gå til innhold

Termin i jula, hvor feire jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har termin på julaften eller i jula. Skal dere dra vekk for og feire jul. Eller blir dere hjemme tilfelle noe skulle skje?

Har selv termin på julaften, og tror jeg blir hjemme.

Bror til sambo synes dette er tull. For det skjer jo ikke på

julaften likevel, sier han. Å mener at vi skal komme til Svigers tre timer unna på julaften.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså... Det kan skje i dag, det kan skje på julaften og det kan skje på nyåret. Uansett kan din svoger ta seg en bolle. Skjønner godt at du ikke vil dra langt bort. Hva om du skal føde på julaften? Hva om en vei er stengt? Det kan fint skje nå som det er vinter. Tviler på at denne mannen er spesielt fornøyd hvis du føder under juletreet. :P Stå på ditt, du. Folk må bare akseptere at denne julen ikke er som alle andre. Lykke til! :)

Skrevet

Takktakk=) ja, jeg blir nok hjemme uansett.

Hi

Skrevet

Om du føder den dagen eller ei, men sitte frivillig 3 timer i bil for å feire jul hadde jeg ikke orket som høygravid. Svogeren din skal ikke uttale seg om noe han ikke skjønner og heller ikke har noe med.

Skrevet

Hele familien min kommer hit og fikser og lager mat på julaften, jeg kommer da enten til å ha en nyfødt baby, være på barsel eller virkelig fødeklar. Gleder meg :)

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ikke reist tre timer unna! Selvsagt kan fødselen like gjerne skje på julaften som enhver annen dag! Men hadde det hadde vært snakk om kort reisevei, hadde det vært noe annet - greit å slippe å styre med julemiddag selv. ;)

Skrevet

Når du har termin julaften er det jo vanskelig å legge noen store planer, for du vet jo ikke når fødselen starter. Det kan hende du er hjemme igjen fra sykehuset med en nyfødt baby når julen ringes inn, men det kan hende at du må vente til januar med å bli mamma.

Hadde det vært meg, så hadde jeg nok takket ja til juleselskap med familien hvis det var i nærheten - og selvfølgelig med forbehold. Men tre timer unna hadde ikke vært aktuelt i det hele tatt. Hvis barnet blir født før jul, kan du jo vurdere da om du har lyst til å kjøre til familien med babyen for å feire jul med dem. Men det må du se an da - avhengig av hva du orker og har lyst til.

Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn en gang å reise 3 timer unna på termindatoen min.

Skrevet

Det kunne aldri falle meg inn å reise 3 timer unna på termindatoen min. Jeg ville holdt meg hjemme, og planlagt jul med kun mannen min (og eventuelt barn hvis man har flere), og eventuelt slektninger dersom de bor i nærheten samt har mulighet til å dra et annet sted på kort varsel dersom det skulle bli nødvendig.

Skrevet

Jeg hadde ikke reist noe sted så nært termin.

Ikke hadde jeg orket mye folk rundt meg hele dagen og hadde ikke villet være noe annet sted enn hjemme.

Jeg var diger, kvalm, full av ødemer, trøtt, sliten, halsbrann, tisset hele tiden osv da jeg var på den tiden så ville kun være hjemme eller i umiddelbar nærhet da.

Skrevet

Hei

Vi har familie halvannen time unna.Vi skal bare være hjemme , man vet aldri når ting skjer og det er tungt å være høygravid .Det er deilig å måtte slippe å dra noe sted.

Dette har familien full forståelse for

De bør heller komme til dere istedet og ta med mat hvis det er viktig for dem at dere feirer jul sammen .!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...