Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Står midt oppi en farskapssak der far nekter å skrive under farskapet. Vi er i systemet med nav nå og ungen er 1 år. Hva skjer når farskapet blir fastsatt, tenker da på underholdningsbidraget. Må han betale det som overstiger forskuddet eller må han bare betale nav det de har betalt meg i forskudd?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Du tenker på barnebidrag? Han må betale det han er i stand til utfra inntekt og utgifter. Du kan få mer og du kan få mindre
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Jeg får 1010 kr eller noe i forskudd nå og jeg vet at han må betale rundt 3000 kr når det blir søkt om barnebidrag. Så da må han betale det som er over, å etterbetale det beløpet som overstiger forskuddet jeg har fått til nå?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Ja, det må han betale. Men betaler han ikke så vil du fortsatt bare få forskuddet og han opparbeider seg gjeld. Da vil du først få etterbetalt når de trekker i lønn, tar skattepenger ol. Håper han begynner å betale når saken er avklart så ditt barn kan få det han/hun har krav på 01:05
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Å milde moses, nesten så jeg begynner å synes synd i mannen. Blir jo da nesten 30-40 tusen han må etterbetale da. Sjukt! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå