de tre bukkenebruse Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 evt vuggen på deres rom?=) jeg er 29 uker på tirsdag å kjenner det klør litt i fingrene etter å begynne men er bestemt på å holde meg vertfall til januar hehe...=P er ikke lett detter her,når kroppen og hode vil beynne redebyggingen så tidlig hehe
Mamma til Tuva <3 Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har barnerommet rimelig klart, og har hatt det i noen uker nå, er bare noen dager lenger på vei enn deg Er jo så koselig å gjøre klart:)
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Barnerommet er langt fra klart, men sengen er skrudd opp Klarte ikke vente med å sette den sammen hehe. Skal ha sengen inne hos oss den første tiden så har enda god tid med selve barnerommet. Det må pusses opp før minsten kan få bo der, så det blir nok ikke helt klart før til sommeren tenker jeg.
J -76 Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Her skal også rom pusses opp, så barnerommet blir ikke klart med det første. Planen er at lillebror skal sove inne hos oss den føste tiden, så flytte på eget rom etterhvert.
Dette er lykken på jord! Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er 34 uker, og sengen er skrudd opp. Men jeg tenker også vente til januar med å re den og gjør alt heeelt klart. Tenker det er kos å drive med sånne ting i ukene før.
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Vi hadde alt klart da jeg var i uke 28, er nå i uke 36...Det er veldig deilig at alt er klart til babyen kommer:)
urmoderen *mamma* Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Barnerommet er ferdig her.. Ikke fordi han kommer til å bruke det fra dag 1, men fordi jeg ville at eventuelle avgasser fra maling etc skulle være luftet ordentlig ut før han begynner å sove der inne.. Dessuten skal rommet brukes til gjester i julen, da er det greitt at det ikke lukter veldig nymalt, tenker jeg. Har vasket trekket til kurven denne uken, blir vel kanskje til at jeg stryker det idag, men tror nok ikke det blir sengetøy i den før i romjulen, kanskje.. Sprinkelsengen skal stå på rommet hans, men den kan vi vente med enda i et par måneder, minst!
:o) :o) :o) Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er 36+5 uker på vei. Vi har ikke noe barnerom klart, det kommer ikke til å være klart på leeenge.. Men den lille skal sove på rommet vårt i begynnelsen. Men jeg har ikke fått vasket sengen eller vuggen eller noen av madrassene til (har ikke blitt brukt på 5 år, så må gjøre det før de tas i bruk igjen), eller gått gjennom sengetøy, eller handlet, eller gjort klart stellebord, eller vasket bebyklær, eller, eller, eller.. Uff.. blir veldig stresset av å tenke på alt som må gjøres! Er ikke i veldig god form om dagene, så det går fryktelig tregt med meg! Så min anbefaling er at om du klør i fingrene til å gjøre ting nå, så bare sett i gang! Jeg angrer på at jeg skulle "spare" alt dette til det nærmet seg litt mer, for nå stresser jeg litt med at jeg ikke skal bli ferdig, og som sagt, formen er ikke på topp om dagene. Så vil jeg ikke stresse heller, for vil ikke føde før termin! Har termin i begynnelsen av januar, og vil veldig gjerne ha 2011 barn!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Hei jeg er i uke 29 på onsdag, dagen etter deg. Og jeg har noe klart.. Jeg har stellebord klart og en del tøy. Tøyet må vaskes før det puttes i komoden. Mamma skal sy gardiner og trekk til vuggen, men dette skal vi ikke gjøre før i Januar. Babyseng og div. hyller skal jeg kjøpe på Ikea blir nok i Januar det også, kanskje februar. Men vil gjerne ha så mye som mulig klart i m idten av februar da jeg føler og alle rundt meg siser hun kommer til å komme en del før... Men bare begynn du så slipper du alt på engang
Isabella12 Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Sist hadde jeg sengen klar flere uker på forhånd, men det ble ikke brukt før etter rem måneder. De færreste nyfødte sover i egen seng på eget rom (eget rom er vel heller ikke anbefalt i starten)- men derimot i foreldrenes seng med mange ammeøkter hver natt. Det er koselig å lage rom, men mitt råd er i tillegg å sette seg litt inn i hvordan livet med et spedbarn egentlig er de første ukene med amming døgnet rundt.
sahrah Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Rommet er rimlig klart, satt opp sånn fischer price vippegyngestol igår ) Kurven står fremme, men ikke sengetøy og dyne enda da. I bokhylla har jeg satt frem barnebøker, kurver med rangler og kosedyr. Og vaska klærne, håndklær og teppene hans og lagt det inn i kommode og skapet hans ) Synes det er koslig å gjøre det mer og mer klart jeg selv om jeg bare er 30 uker.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. desember 2010 #12 Skrevet 12. desember 2010 Det er bare å begynne når du har lyst. Jeg har termin om 17 dager og vi har ingenting klart. Og du verden som det klør i fingrene. Problemet er at vi ikke har fått flyttet inn i huset vi driver og pusser opp. Vi håper å komme inn før julaften, og før den tid får jeg ikke gjort noe særlig redebygging. Syns det er forferdelig stressende å ikke få ordnet istand, så tett opp til termin. Men det er jo ingen krise likevel. Babyen kommer når den kommer og vi skal nok fint klare oss uten ferdigoppreid vugge og et fullt ustyrt stellebord. Men det er ingenting som er bedre enn å bare sette seg ned, hvor alt er klart og man bare venter på at han skal komme.... det er drømmen akkurat nå....
ungmortil3 Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 Er 30+2 idag og monterte sprinkelseng og stellebord igår. Idag har jeg satt frem bleiepakker, bleiebøtte og vårservietter . Venter med å legge på sengetøy osv til det nærmer seg enda litt til, men har satt det klart ved siden av sprinkelsengen .
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Hvis du har tid og lyst til det nå før jul, så er det vel ingen grunn til å vente. Jeg begynner på uke 33 idag og føler meg veldig beroliget nå som alle vesentlige ting er i hus; bilstol, stellebord, badebalje, vogn og vugge, samt en god del klær som vi har arvet. Har heklet et babyteppe, holder på med et leke-lappeteppe og det meste er også vasket av sengeklær og tøy. Barnerommet er ferdig gulvlagt og listet (skal ikke males) og tjenestegjør for tiden som lagerrom for barneutstyr og julegaver. Jeg stresser ikke med komplett innredning det første halvåret, da gutten skal sove i korg på vårt soverom. Div småinnkjøp av forbruksvarer, bleier etc tar vi etter jul, men jeg kommer nok til å ha gjort de nødvendige innkjøp før jeg går i permisjon rundt 20. januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå