Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Er det bedt eller bedd? Ble litt usikker... Uansett. Dere som ikke er religiøse eller tror på gud, hvordan føler dere det når noen sier de skal be for deg? En venninne av min mor som fant sin tro i gud sa ofte til meg at hun skulle be for meg. Hun visste godt at jeg ikke hadde samme tro som henne, og jeg må si jeg følte det som en krenkelse at hun ville be for meg. Jeg forstår jo at det i bunn og grunn er godt ment fra hennes side, men jeg ønsket/ønsker ikke å bli innlemmet i noe som har med en gud å gjøre, og følte meg veldig lite respektert i forhold til min tro/mangel på sådan. Hvordan føler/tenker dere over det å bli bedt for, når dere selv ikke tror?
Dronningen! Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Hvorfor ser du på det som en krenkelse? Jeg har en kamerat som er troende og han ba for meg i en tung periode - det så jeg på som en tillitserklæring....
Gjest Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Jeg er ikke kristen eller religiøs, men jeg setter likevel pris på at andre mennesker ber for meg fordi for dem er den en gest og en fin ting å gjøre og jeg setter pris på at andre gjør noe fint for meg med noe de tror på
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Ser ikke på det som krenkende, det er jo godt ment! Har besteforeldre som har vært kristne så lenge jeg kan huske og de sier ofte de skal be for meg, vil gjerne ha meg med på møter, og største drømmen deres er at alle i familien vår også blir kristne osv osv, syns jo det er irriterende når det går så lang at noen vil prøve å presse noe på en, men er jo bare godt ment i bunn og grunn...... Tar det ikke så seriøst at det gjør noe, er jo ikke min tro!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 Vel jeg ser på det som en krenkelse, da jeg forsto det slik at hun ba for meg nettopp fordi jeg er en ikke-troende. Men som sagt, jeg forstår at de mener det vel når de ønsker å be for en. Jeg er gjerne bare litt i overkant for mye imot religion og religiøse (hjernevaskende) handlinger, og ønsket ingen del i det, direkte eller indirekte. HI
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Tror folk flest ser positivt på velsignelser og bønn fra kristne, det folk ikke liker er snakk om helvete. Så lenge det snakkes om himmelen er det greit! Så er det noen "hard-core" ateister som blir provoserte av å bli velsignet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå