Gå til innhold

Barsel etter KS...??

lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta keisersnitt 20.12, og lurer derfor på hvor lenge det er vanlig å være på barsel etter et KS...? Håååper sånn at jeg får spist mammas ribbe på julaften i år, og ikke sykehusets.. Hihi ;)

Er annengangs forresten og det er mitt første KS om det har noe å si..

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra! På fredrikstad sykehus er det vanlig med 3-4 liggedøgn. Dvs. du kan dra hjem etter 3 døgn, men kan bli et 4. hvis man ønsker det. Uansett om du er mega uheldig får du sikkert permisjon :)

Jeg hadde litt lite matlyst, så er vel heller det som stopper deg fra ribba ;)

Skrevet

Jeg reiste hjem 2 døgnet etter planlagt KS. Det var med mitt andre barn. Kan veldig godt hende du er vel hjemme til ribben:)

Skrevet

Jeg hadde akutt ks søndag kveld, og dro hjem torsdag - så det kan godt hende du kan dra hjem til julaften! Men det skal sies at jeg nok egentlig burde har vært der en dag eller to ekstra...

MEN se an formen - det kan hende du og/eller babyen faktisk har behov for å være innlagt lenger. Jeg ville heller vært på sykehuset julaften, enn å dra hjem på dagen på julaften med et barn med store ammeproblemer, eller hvis jeg selv hadde vært i veldig dårlig form... Det blir IKKE noen trivelig julaften, og mulighetene for hjelp blir plutselig mye mindre. Jeg skal ta mitt ks nummer to om ikke så lenge, og jordmor var veldig opptatt av at jeg ikke skulle dra hjem for tidlig! En dag ekstra kan utgjøre den store forskjellen... Særlig om man har barn hjemme fra før. ;)

Ikke ta noe på forskudd, men ta det som det kommer! :) Det er visst stort sett rolig og generelt god stemning på sykehuset på julaften, så om du skulle være nødt til å være innlagt da, er det ikke noe krise? Uansett vil det bli en julaften du aldri vil glemme. :)

Skrevet

... men hvis alt går etter planen, burde du kunne være hjemme på julaften. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...