Gå til innhold

Au! Ubehagelig stikking og det svir i livmora, hva skjer?


Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Ja, kort fortalt så har jeg den siste uka fått mer og mer ubehag i livmora i form av at det plutselig stikker som kniver, og at jeg får menssmerter. For en uke siden hadde jeg det en gang om dagen ved mye aktivitet, men nå kan jeg ikke stå på kjøkkenet å lage mat uten at det blir kjempevondt! Veldig plagsomt...

Har vært konisert og hadde litt fortkortet livmorhals i uke 20, men i uke 28 etter å ha roet meg litt hadde det blitt normalisert igjen.

 

Noen som har opplevd det samme, eller noen som har noen lure teorier??

 

Venter spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal jo snart føde et barn, hadde jo vært rart om du ikke merket noe til det. Det er vel helt normalt at aktiviteten i livmora tar seg opp når det nærmer seg. ....Og værre blir det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farlig:) Er bare litt nervesmerter av at muskler og livmorfester strekker seg. Mens-murringer er også en del av modningsprosessen:) Kun positive plager du nå kjenner:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme, flere ganger! Korte og intense smerter, akkuat som kniver i magen og i underlivet. Snakket med jormor om dette, og hun forklarte at det er nervene som får gjennomgå siden babyen nå er stor og presser på nervene. Veldig ubehagelig, og veldig ufarlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har skjønt at dette er helt vanlige smerter, men de er ganske intense når det står på så er ikke rart man undres. Fikk høre av jordmor også at dette var typisk høygravid plager :)

Men det er ikke så ille når jeg hviler mye i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...