Gå til innhold

Problem med hormonprevansjon..noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med Cerazette og hormonspiral. Begge hadde jeg veldig mye småblødninger av, ofte 14 dager i strekk med kun få dager opphold. Hormonspiralen hadde jeg 1 år før jeg tok den ut. Nå har jeg gått på Mercilon p-piller og blir rett og slett utrolig kvalm. Kvalmen er borte kun i pillefri uke. Dette holder jeg ikke ut. Har også humørsvingninger og nedsatt sexlyst. Mannen er skeptisk til å la seg sterilisere ved nåværende tidspunkt..så hva kan jeg nå prøve?? Noen som har tips? Skeptisk til kobberspiral og kondom er ikke et bra alternativ for oss. Må vel være noen p-piller som passer for meg også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig ikke. De inneholder i stor grad det samme. Skal du prøve et par merker til, ville jeg forsøkt meg på Synfase og Yasmin, siden de er de som er fjernest fra Mercilon i innhold.

NuvaRing kan også være et alternativ, men blødde du på hormonspiral vil du antagelig gjøre det på denne også.

Skrevet

Hvorfor er du skeptisk til kobberspiral?

Selv skal jeg sette det inn i januar.. Tåler heller ikke hormonene fra p-piller og plaster, sprøyte har jeg ikke turt å ta, nettopp fordi jeg er redd hormonene blir for mye for meg..

Skrevet

Jeg kjenner flere (fire-fem stk) som har blitt gravid med kobberspiral, så det er ihvertfall uaktuelt for min del.

Sliter med det samme som deg hi, jeg har hormonspiral og har mer mensen enn jeg er uten. Utrolig slitsomt og deprimerende, men jeg orker ikke noe prevensjon jeg må huske hver dag, og kondom er ikke aktuelt.

Skrevet

Jeg tåler ikke noe hormonelt, bare blør av alt. Og kobberspiral var utelukket fordi jeg blør for mye som det er..

Alternativene for oss var kondom eller sterlisiering. Siden vi var sikre på at det var nok barn, så gikk vi for alternativ to. Og kondombruk er jo sånt som man ofte blir litt sløv på, så da kunne vi risikert å blitt ufrivillige trebarnsforeldre...

Mitt dårlige tips: bli sikre på om dere skal ha flere eller ikke og gjør noe med det:) evt knot i vei med kondom.

Skrevet

Takk for svar. Jeg får prøve et par merker til, så går for Synfase først tror jeg. Får krysse fingrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...