abella Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Gutten vår har nettopp fylt året, og sover aldri mer enn en drøy time på dagtid. Sover som regel lange netter da, 12 timer. Men ser nå tendenser til at han begynner å bli vanskelig å legge igjen. Dette skjedde også da han var litt over 9 mnd og da gikk vi fra 2 til 1 dupp og så var problemet løst. Men jeg hadde forestilt meg at han skulle fortsette med dagsoving en stund til, er det ikke litt tidlig å kutte dagduppen?
Poteto Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Hei. kan vell kansje ikkje hjelpe, men sånn ble det hos oss. Jenta begynnte i barnehage da hun var nett over 1 år. fikk ikke til å hvile i vogn (pga selene) så da sluttet hun å hvile. sov rundt en time i helgene, men ikke i ukedagene. men da ble leggetida en time før, viss ikke hun var i seng til halv 7, så sovnet hun på sofaen. Sov mellopm 12-14 timer hver natt resten av året. så hos oss var det litt tidligt å slutte å hvile. Barn pleie vell hvile til dei er mellom 2 og 3 år.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Eldste slutta forholdsvis tidleg, ved 18 mnd. Sov han meir enn 10 min på dagen holdt han det gåande heile kvelden (sovna gjerne ikkje før kl 22). Lille er heilt motsett, ho fylte 3 i november og søv enno ein times tid på dagtid viss ho våknar tidleg ein dag. Prøv, så får du svar på om det fungerar.
velsignet med to Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Er det ikke litt drøyt å gå fra 1 time soving på dagtid til ingenting? Vi løste dette ved å begrense dagsovinga til 20 minutter. Før det sov han også en time, men begynte å tulle utrolig mye på kveldstid. Ble råda til å prøve 20-30 min. i første omgang, og det funka for oss iallefall :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 1 år er tidlig ja, her hadde det ikke gått an å kutte dagsøvn allerede da ihvertfal.. Vi kuttet ut dagblunden da snuppa var 18 mnd, med godt resultat- men fikk mange tilbakemeldinger på at det var uvanlig tidlig, siden de fleste sover på dagen til ca 2-3 års alder. Hun gikk riktignok ikke i bhg da, så kan være derfor hun klarte seg uten. Går din i bhg?
abella Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2010 Han går i åpen barnehage et par dager i uka, men merker ikke noe forskjell på han de dagene. Vi har ikke fått barnehageplass enda og jeg vet ikke om vi kommer til å få i det hele tatt. Jeg tenkte egentlig at han ville ha behov for å sove på dagtid når han begynte i barnehagen, men aner jo ikke når/om det vil skje. Mulig vi skal prøve en 20 min dupp en periode først. Ser jo at det er veldig tidlig i forhold til dere som har svart. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå