Gå til innhold

Dere som har mistet, orker dere og fortelle meg litt hvordan dere opplevde det og hva jeg kan forvente meg nå?


Gullis :)

Anbefalte innlegg

Har skrevet her om hva som har skjedd. I fölge Ullevål hadde jeg en spontanabort igår. Jeg vet ikke hvor langt jeg var kommet , men ikke langt. Kanskje 5 uker, utfra min ville gjetting var jeg ce 5+2. Var så vidt jeg blödde igår men legen mente at det var det hele. 1 rosa törk og et rödt i går og et rosa idag..så var fröet borte. Er lei meg men merker at jeg aksepterer dette og tenker på de som har opplevd mye värre ting. Er vel sånn at vi alle skal oppleve dette en gang eller to. Nå vil jeg bare bli ferdig med det, få kroppen igjenge og pröve på nytt!!!

 

Hvordan var forlöpet for dere som har opplevd noe liknende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Bonusbarnet. Veldig trist å høre at det ikke gikk så bra med den lille spiren din... Har opplevd det selv 3 ganger tidligere, var derfor jeg har tatt hcg i blod så tidlig denne gangen (som du spurte om på mitt innlegg tidligere). For meg har det vært litt forskjellig de tre gangene. De første to hadde jeg menslignende blødning litt før forventet IKM, men tok test litt etter pga ante ugler i mosen. Og testen var positiv. Tok hcgtester pga blødningen, og den steg ikke som den skulle. Kom til ca 1500 begge gangene. Faktisk så ble jeg gravid igjen etter første gangen, men det gikk altså også galt. Fra jeg hadde hcg topp første gangen og til jeg testet positivt og fikk 1500 igjen gikk det en mnd, så det går absolutt an å bli gravid kjapt igjen. Gang nr 2 målte de på vei ned for å utelukke exu. Fra den var på ca 170 (omtrent som deg) og til ca 30 gikk det 2 uker. Tok så 1 år før jeg ble gravid igjen... Men da gikk det bra, og han er nå over 1 1/2 år! : )

 

Siste gangen var for 2 pp siden. Var egentlig ikke urolig, for det var ikke unormal blødning, bare at mens ikke kom og positiv test. Gikk helt fint til 5 + 0, da begynte jeg å blø... Gikk kanskje ei knapp uke ekstra i forhold til normal syklus, så hcg forsvant kjapt. (Målte ikke da.)

 

Og så var det en begivenhetsløs pp, før jeg nå sitter med positiv test igjen. 4 + 1 i dag, så veeeldig tidlig. Vet ikke om det går bra denne gangen, men krysser fingrene.

 

Ble kanskje litt langt dette, men tenkte å fortelle deg at det er veldig forskjellig fra gang til gang, alt mtp når kroppen kommer i gang igjen, hvor lang tid det tar til spira sitter på ny, og hvordan det da går...

 

Stor trøsteklem fra meg, dette er slitsomme saker å gå gjennom...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!!! stakkars deg Bonusbarnet. ja helt vannvittig hvor mye man rekker å tenke/planlegge på en liten uke. ferier, navn, permisjon osvosv. det er jo bare naturlig. og så blir man så vannvittig skuffet!

her er mine historier:

da jeg mistet i Mars:

hadde jeg 1-2 rosa tørk bare, og angret med en gang jeg hadde ringt legen og fått time, følte meg hysterisk og teit. Men han synes tydeligvis det var grunn til videre undersøkelse med ultralyd på sykehuset. så det gikk kun 5 timer fra 2 rosa tørk til UL var over- der sa de at jeg hadde hatt en MA (missed abortion). Jeg fikk noen piller som jeg tok der og da, og iløpet av helgen blødde jeg en kraftig mens som minnet litt om veer (milde forsåvidt) (jeg var da 6+3).'

 

i oktober fikk jeg brun utflod på jobb, og følte øyeblikkelig at dette kom til å gå galt. siden jeg var på jobb dro jeg ned til legevakten, og der var han selvfølgelig ganske kald og kynisk... og jeg fikk med henvisning til mandag neste dag.

det var et laaaangt døgn. men brun ble til rødt, og jeg følte at det var en vanlig mens.

De ga meg vel ingen ordentlig forklaring, han ene legen sa vel noe av det samme du fikk høre, at det var en forsinket mens!! herre gud så jævelig insensitivt!!! man har da testet positivt!!! jeg var da 6+3, og tatt utallige positive tester!

måtte tilbake til 2 hcg målinger for å utelukke graviditet utenfor livmor. denne gangen var det ingen behov for hjemmeabort-pakken! for de sa det ikke var noen graviditet å se...

what??? lurer fælt på hva dette egentlig betyr??? men legen min mener egget sikkert har blitt befruktet på vei ned/ut..

whatever that means. synes det er litt dumt med sånne ullne svar.

Jeg fikk uansett mange henvisninger til utredning osv. Men jeg ville gjerne prøve selv en gang til før jeg ble testet i huet og rævva..

og vi klarte jo å bli gravid veldig raskt igjen synes jeg! håper det går bra denne gangen. Jeg blir jo nå fulgt opp med UL hver uke plus hormon injeksjoner pga HØYRISIKO SVANGERSKAP... skal på første UL på torsdag.

 

Håper jeg ser deg her inne på forumet igjen snart... skal se etter deg i klubbene fremover. Snart er det din tur!!!

så sykt kjipt at mannen din er bortreist denne helgen. så tøft å stå i det alene....

 

stoooor stor trøste klem fra Mixy xxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mixy! Håper det går fint med deg :) Og tusen takk for lagt svar. Föler jeg kjenner meg igjen i de to opplevelsene du hadde. Fölte meg så liten da han sa at "dette er som 17 åringer som får utsatt mens"..fölte meg kjempedum. Jeg som har gått å bresket meg og värt så gravid som bare det. Tenkt og planlagt, så var det bare en forsinket mens. Men jeg skjönner fortsatt ikke at jeg skulle törke rödt på papiret en gang og det var det hele. har jo ikke hatt noe som kan likene på en mens.Hvordan var de 2 hcg målingene du hadde da du ikke trengte hjemmeabort pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

gosh jeg husker ikke helt de hcg målingene,men jeg tror det var rundt 100 og neste prøve var omtrent allurat lik, som skulle vært doblet...

ble ikke snakk om no abort siden det ikke var noe graviditet der.. mens med første var det en graviditet som var startet men som kroppen glemte å støte vekk med en abort.

 

jeg har vært deppa og rar i hele dag. små knip i magen og bare følt en slags elendighet. skjønner ikke hvorfor jeg skal være så pessimist.

men uansett vet jeg ikke noe før ultralyd, og det er leeeeeeeeeeeeenge til torsdag synes da jeg.

men, jeg er drit trøtt i dag!!! ser det som en gravid tegn jeg, selv om bekkenløsning er helt sporløst borte.

 

Lykke lykke til videre!!! snart. veeeldig snart er du her igjen:-)

 

mixy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isimagen

Hei,

Her er min opplevelse av SA'en jeg hadde i september:

 

En uke etter at jeg testet positivt begynte jeg å blø litt (5+4), omtrent som en svak mens. Jeg ble livredd og snakket med legen min samme dag. Fikk henvisning til gynekolog som jeg skulle til samme dag (heldig!). Han kunne ikke se noen ting - verken positivt eller negativt. Jeg sluttet så å blø friskt blod. Jeg fikk ta blodprøver for hCG samme dag, og skulle tilbake igjen 3 dager senere.

 

Tre dager senere begynte jeg å blø igjen, og nå som en kraftig mens. Det kom ut noen klumper, så jeg skjønte hva som skjedde. Ingen vonde magesmerter, bare denne "tyngden" i livmoren som jeg hadde lagt merke til siden jeg fikk positiv test. Tok nye blodprøver samme dag.

 

Dagen etter var det ny time hos gyn for ultralyd og svar på blodprøvene. Blodprøvene viste nedgang i hCG, og ultralyden viste ingen rester. Gyn sa det var positivt med klumper ettersom man da kunne avkrefte svangerskap utenfor livmoren.

 

Jeg blødde i totalt 21 dager, men kun kraftig i 2-3 dager. Fikk sjekket jernlagrene mine hos legen i ettertid, ettersom jeg sliter med dem. Opplevde det hele som greit. Mest klar for å sette igang med prøving igjen egentlig!

 

Ønsker deg masse lykke til, og håper alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk isimagen. Nå har jeg kommet meg over skuffelsen. Kroppen og hormonene er nok litt i ulage, fortsatt svak pos test. Ikke hatt noe blödning för akkurat nå. Så da er jeg vel ikke helt ferdig. Har ikke värt så forsiktige som vi burde väre så jeg håper jeg ikke får noen komplikasoner. Hvordan går det med deg , er du gravid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Hva tenker du på i forhold til å være forsiktige?

 

Ja, jeg fant faktisk ut at jeg er gravid er dag tidlig! Etter SA'en fikk jeg en normal mens, også ble jeg gravid ved første eggløsning. Så for oss har det vært på første forsøk to ganger på rad. Kan ikke si annet enn at vi er utrolig heldige... Håper bare spiren sitter denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ganske kraftig blödning etterhvert som varte som en vanlig mens pluss at jeg måtte ta en kur med Dalacin fordi ting hadde nok blitt litt rart siden vi ikke klarte å vente. Men nå er kuren over og blödningen har stoppet opp. Jeg värt og sjekket meg på Ullevål med UL samt HCg , forrige uke hadde jeg 34 og jeg hadde fortsatt ekstremt svak positiv test i går, EL testen var positiv men det er pga HCG. Men kjennes som kroppen kommer tilbake til normalen og jeg er klar. Men litt kjedelig å ane noe om når jeg har EL osv. Innbiler meg at jeg har det nå men det er bare viljen tror jeg :D! Hvordan går det med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...