Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har fått meg en ny venninne. Jeg synes hun er veldig hyggelig, og vi er blitt ganske gode venner. Men nå begynner det å bli litt mye for min del. Hun ringer hver eneste dag omtrent. I tillegg presser hun på at hun gjerne vil komme på besøk, men samtidig så legger hun inn ting som gjør at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg sier nei. Også er hun blitt helt annerledes enn hun var. Hun var veldig levende og glad, og virket som en flott jente. Men nå synes jeg hun er så negativ. Hun prater seriøst dritt om de fleste, og det er alle andre sin feil. Aldri hennes. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre liksom. For føler liksom at jeg blir en av de som skal baksnakkes og prates dritt om hvis jeg ikke gjør dette riktig. Hun er veldig grei med meg, det er virkelig ikke det. Men for meg blir det rett og slett for mye. Jeg er ikke en person som greier å prate med noen hver eneste dag. Jeg blir gal av det. I tillegg så hater jeg at folk gir meg dårlig samvittighet. Jeg vil en mellomting. Som vi pratet om i begynnelsen da vi ble kjent, så har jeg en bestevenninne og det har hun også. Gode venner for meg er folk som kjønner at jeg prioriterer ungene og mannen først. Og ikke blir rar når jeg gjør det.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Så lenge vennskapet er så ferskt så kjenner dere ikke hverandres grenser,det er ikke sikkert hun kjenner deg så godt til at hun kjenner dine grenser og vet når hun må ta hensyn,derfor må du ikke være redd for å gi beskjed når hun trår over dine grenser,det kan også være at hun gjør dette pga du ikke setter grenser for deg selv og heller ofrer deg for henne for du syns det er ubehageligt å si det til henne og du er redd for hennes reaksjoner og at hun ikke vil akseptere dine grenser,visst du finner ut at hun ikke gjør det ville jeg ha kuttet henne ut,en gylllen regel når man stifter nye venner ikke åpne deg så mye at du setter deg i en sårbar siuasjon slik at du frykter at det du har fortalt skal bli brukt mot deg. Og da spesielt forsiktig med personer som snakker stygt om andre,slike mangler som regel selvinnsikt og ser ikke sine egne feil. fortell henne hva du føler og visst hun ikke tåler det,la henne gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå