TMFL Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jenta mi ble født i uke 34,3 og veide 2489g (akkurat under grensen for å måtte ta tilskudd (2500)). hun er nå straks 3 uker gammel og vi har kommet hjem fra sykehuset for noen dager siden. Hun skal ha 10 ml multivitaminer, nycomed. På sykehuset har hun fått det i sonde. Jeg syntes det er vanskalig å gi henne det med sprøyte i munnviken. Det er tykt og hun mistet pusten når hun skulle svelge det. og hun fikk ikke mye...var bare et par dråper.. og 10 ml er mye da! Hvor viktig er det at hun får det nå....og hvordan ordner dere andre det? Takknemlig for svar...
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Hei! Jeg pumpet meg, også ga vi vitaminene i flaske blandet med mm. Vi puttet tranen oppi også så fikk vi det i han i samme slengen. Gutten min mistet også pusten, ikke morsomt:( Håper det ordner seg for dere.
lille sprelle Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 måtte gi pumpemelk i tillegg til bryst og blandet det inn med den. - fordelte på to måltider.
Topo Skrevet 27. desember 2010 #4 Skrevet 27. desember 2010 Lillegutt her fikk Multibionta i steden, da er det bare noen (4) dråper som skal til. Det er reseptbelagt....
stearin Skrevet 29. desember 2010 #5 Skrevet 29. desember 2010 Visste ikke at den gikk an å blande i melk! Det kommer jo til å gjøre hverdagen så mye enklere for oss som også sliter med multivitaminene (ikke så mye som når hun var mindre da). Kan man slenge jern også i flaska?
DiddiDaddi Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Ha det i selve flaskesmokken, evt iblandet litt melk (husk å hold for hullet når du snur på den på hodet ), og gi bare det først i måltidet - da tar barnet det fort og greit mens det er mest sultent, og en slipper å lure på om barnet tok nok av multivitamin/jern hvis det ikke spiser alt som er på flasken. Forståelig? Hihi, kanskje ikke, men bare prøv, fungerer veldig greit
tvillingmor Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 jentene våres(24+5) får både jern, multivitaminer og D vitamin dråper i melk på flaske,. både morgen og kveld.Går helt fint!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 De skal ha multivitaminer til de er 4-6 uker korrigert. Da kan man gå over til tran. Vi gir mme, så her blander vi det i melken, samme med jern.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Det er individuelt hvor lenge de skal ha det, sykehusene har ulike prosedyrer... Min sønn, som er født på Riksen, skulle ha og fikk multivitaminer og jern til han var ett år. Tran fikk han også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå