Gå til innhold

Kraftige smerter når jeg nyser !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg nyser så får jeg så vondt i området rundt eggstokkene. som om noen slår meg i magen liksom..

Noen fler som har opplevd det? Farlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får jeg også av og til, samme type smerter som når jeg reiser meg fort opp. Tror nok det er disse livmor-båndene som strekker seg, det kan gjøre ganske vondt

Skrevet

ja jeg har holdt på i mange mnd med nysing, utvilket allergi pga svangerskapet. Og ja, det gjør VELDIG vondt noen ganger. huff.. men prøv å slapp av så godt som mulig. jeg er fæl til å spenne meg når jeg nyser fordi jeg også har en tendens til å "skvette" litt samtidig... :P men det er ikke farlig. jordmoren sa det kun var båndene v/livmoren som strakk seg. og så lenge smertene gir seg kort tid etterpå er det ingen fare. :)

ps. hvis du nyser veldig mye og plages med det, anbefaler jeg en allergitest hos legen. jeg har aldri vært allergisk mot noe, men nå i svangerskapet har jeg plutselig blitt allergisk mot katter og husstøv.

Skrevet

Helt vanlig og er livmorbåndene som strekkes.. For meg hjelper det å holde på magen der det gjør vondt når jeg må hoste/nyse....

Skrevet

Det har jeg opplevd, ja, og ganske ofte. Det er visst helt vanlig ettersom livmora strekkes ut, med sine ligamenter og diverse, og selv om det kjennes ut som om livmora rett og slett sprekker eller noe (det er en stikkende/rivende og ganske intens smerte, saa det kan kjennes litt saann ut) er det ufarlig og ingenting aa bekymre seg for. Det maa bare gaa over.

Skrevet

nei ikke farlig i det hele tatt:) hørt om mange som har det sånn, er helt vanlig, og jaaa det gjør vondt....akkurat som et hold i hele livmoren. man, nyser og litt oftere syns jeg om vinteren med alle disse temperatur svingningene, og også tørr luft inne, + forkjøelse ol.

Skrevet

PUH! Ble litt lettet nå. Tusen takk for svar.. Ja er akkuratt som om livmoren skal sprekke. Nyser veldig mye nå når jeg er gravid. Om det er noen sammenheng det aner jeg ikke.

Har ikke tenkt på tanken at jeg kan ha utviklet allerig. Håper virkelig ikke det, har nemlig en liten hund som jeg virkelig ikke kan tenke meg og være foruten!

Skrevet

Hvis det er sånn at du har utvikler allergi går det bra det og. Jeg har som sagt blitt allergisk mot katt og husstøv, og jeg har fortsatt katt, hun OG husstøv hjemme :P hehe.. blir det for ille, kan du ta noen allergitabletter som gravide trygt kan ta. de tar jeg når det er som værst og lindrer en del av symptomene. Men det kan også være at du bare har litt irriterte slimhinner el en lett forkjølelse som ikke gir seg like lett. ;)

Skrevet

Åååh, nå ble jeg lettet! Opplever det samme som deg når jeg hoster, og har lurt på hva dette er. Skjønner nå at jeg ikke trenger å bekymre meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...