Gå til innhold

Jeg bannet til barnet mitt i natt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så sint!

Har vært syk med omgangssyke og i natt kl 03 våknet 4-åringen og skulle ha mat.

Jeg sa at det ble ikke aktuelt kl 03 på natten. Men hun maste sånn at til slutt gikk jeg med på det.

Men etter hun hadde spist begynte hun å mase om å stå opp, dytte i meg "mamma mamma mamma" . jeg ba henne flere ganger pent om å legge seg til å sove, men etter n'te gang med mas eksploderet jeg.

"Nå får du for faen ta å kutte ut med denne helsikes masinga!!!"

Hun ble så lei seg :-(

Herrefred, jeg banner ALDRI og bruker sjeldent å bli sint, men jeg var så sliten og trøtt at jeg rett og slett fikk nok.

I dag har jeg smisket meg skikkelig inn med henne og vi har laget kakao, bakt rundstykker og sett julefilm...Uff så fæl jeg var!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det helt menneskelig å ha bannet til barnet sitt? Og det at du ar dårlig samvittighet for det er jo et sunnhetstegn hvertfall, da betyr det at det ikke er noe du gjør til vanlig.

Jeg bannet til barnet mitt på 1 år her om dagen, og gråt i 2 timer etterpå.... Kos deg med henne i dag og si at du er lei deg for at du ble sint i natt. Tro meg, i morgen er det glemt og hun får neppe noen varige men :)

Skrevet

Nei, du var IKKE fæl. Hallo. Selvsagt skulle man vært perfekt, aldri bannet, aldri hevet stemmen osv, bare vært rolig og bestemt osv osv. Men datteren din har godt av å se at du er menneske. Oppleve at når man oppfører seg dårlig, så vil andre til slutt bli så irritert at det kan flyte over. Det er jo overhodet ikke greit å stå sånn og dytte, mase, trasse - og både foreldre og andre vil til slutt miste besinnelsen når noen holder på sånn.

Skjermer man barna fullstendig fra sånt, så vil de få et alvorlig sjokk når de kommer på skolen eller andre steder og opplever at noen blir skikkelig sinte på dem.

Det viktige er så klart at man evner å si unnskyld etterpå, forklare hvorfor man ble sint, hva barnet gjorde galt, samtidig som man sier at mamma ble mye sintere enn hun burde, og er lei for det.

Skrevet

Jo..dere har nok rett:-)

men fikk litt sjokk av meg selv kan du si ...er slettes ikke hverdagskost og takk og pris for det :-)

Skrevet

Det har jeg også gjort til den bittelille babyen min :( Heldigvis var han så liten at han ikke skjønnte hva jeg sa, og jeg ropte ikke.. Ingen god følelse - men jeg tror ikke barn tar skade av å se at voksne kan bli sinte og leie innimellom også. Men selvfølgelig best å prøve å holde bannordene for seg selv.

Skrevet

Uff,det er ikke noen god følelse.

Men det er helt menneskelig,mødre kan få nok innimellom og gjøre feil.

Jeg har også hatt en slik eksplosjon som endte med at jeg bannet til jenta mi på 4,og det føltes helt forferdelig etterpå.

Da synes jeg det er viktig at vi som voksne snakker om dette med barnet etterpå,og faktisk ber om unnskyldning,og forklarer dem hvorfor vi ble så sint,på samme måte som vi forlanger det samme av barna når de går over streken.

Skrevet

Du er like menneskelig som alle oss andre HI:) Forstår at den dårlige samvittigheten gnager, men sannsynligvis har jenten din allerede glemt det...

God helg videre..:)

Skrevet

Jeg har bannet til ungen min om natta. Jeg hater å banne og vil IKKE banne til henne. Det har skjedd ca. 5 ganger.

Jeg misliker meg selv når jeg gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...