Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 1300kr på barn nr.1,hun får 5 pakker. 500kr på barn nr.2 ,han får 2 pakker. Gir litt ekstra til hun som er størst siden vi skal feire ilag med familie med 2 barn som har dobbelt opp med familie og får veldig mye pakker. Vil ikke at hun skal være ferdig og pakke opp lenge før de andre. Minstemann er bare 1 år så han skjønner ikke så mye uansett.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har ingen fast sum, de får noe av det de ønsker seg. I år får eldstemann for ca 1500, og de to minste for ca 2000. Det varierer fra år til år, og noen ganger får en litt dyrere, hvis det er noe spes. Så regner med det jevner seg ut i løpet av årene
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 Vi bruker lite, kanskje 500 kr. Men det er fordi han får ganske mye undervegs i løpet av året og derfor trenger lite. Dessuten har vi stor familie, så han får veldig mye utenom. Og så har vi bare ett barn. Men jeg henger meg IKKE på de klagetrådene der man rakker ned på foreldre som bruker mye penger på sine unger. Blir bare irritert over de som gjør sånt.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Ca 900 på eldste og 1300 på yngste:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Har ikke kjøpt gaver til barna enda, men tror ikke vi skal bruke så mye. Eldste mann har egentlig alt han trenger av klær, skiutstyr osv. Det eneste han ønsker seg er spill til ps3, så regner med vi kjøper et eller to:) Minstemann er bare 1 år og forstår lite av julen enda, til han har vi tenkt å kjøpe en gåvogn og noe kjøkkenutstyr (barnekasseroller o.l), da han elsker å leke med alt av kjøkkenutstyr:) Hadde barna hatt behov for nytt vinterutstyr eller noe så hadde vi nok kjøpt det og en liten ting ved siden av. Tenker ikke så mye på prisen, men kommer ikke til å kjøpe noe kjempe dyrt så lenge det ikke er noe de virkelig trenger:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Jeg bruker som regel 700-1500 på en julegave til hver av barna.Alltid noe de ønsker seg. I tilllegg får de en pakke i strømpen til ca 250-300kr, som f.eks en Barbie dukke eller lego. Og så får de nissepakke når nissen kommer på besøk og den bruker jeg ca 250-300kr til på hver av dem. Det er også alltid leker. Og så får de noe ekstra i pakkekalenderen på julaften. Det kan være noe mellom 100-200kr. En dvd de ønsker seg f.eks. Denne måten jeg gjør det på blir jo ganske kostbar pr barn. Kommer fort opp i 2000kr pr barn på disse gavene julaften. Men jeg syns det er så morsomt å se på når de blir glad. De begynner med strømpen på morgenen og får noe der de ønsker seg pluss godteri og blad da. Så har de noe å holde på med gjennom dagen til nissen dukker opp med en ny pakke. Så er det middag og etter middag kommer selve pakkeåpningen. Ungene har da hatt en super julaften og fått masse de ønsket seg. Og da koser jeg meg også. Barn er barn og harde pakker er det som er morsomt. Men for all del. Noen unner jo aldri barna å få ting de ønsker seg .Alt skal jo være så praktisk og belærende, selv på julaften.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Har ingen fast sum jeg kjøper for, men sånn ca 1000 kr pr barn. I fjor fikk eldste nytt slalomutstyr, og det kosta jo myyyyye mer. I år får han ps 3 spill til 499, nesteldste får dukkehusutstyr til 800 kr, de 3 andre har jeg ikke kjøpt til enda. Så får se, eller nest yngste får lenestol fra jysk hehe. Minste er baby og tenkte å kjøpe noe ulllundertøy.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #10 Skrevet 11. desember 2010 ca 1200 til de to eldste og ca 700 til de to minste. Ble sånn i år, da får alle noe de ønsker seg mye + noe fornuftig hver.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #11 Skrevet 11. desember 2010 500 til de 3 eldste, litt mindre til han på 4 og ikkeno til han på 2. Han får mer enn nok pakker uansett;) Er ikke så opptatt av gaver og ting og tang... Men vi har det fantastisk moro i jula,da:) Med stor familie og full fart...ungene elsker det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå