Gå til innhold

Hvor store er deres gutter på 2,5 år? Er min VELDIG stor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig skjønning av en gutt på 2,5 år. Har inntrykk av at han er litt stor for alderen, det er i alle fall det jeg får høre. Er derfor interessert i å høre hvor store deres gutter på samme alder er.

Sønnen min veier 17 kg og bruker størrelse 104 i klær. Han er ikke rund eller lubben i det hele, han ser rett og slett ut som en normal, sunn gutt. Siden jeg ikke har peiling på hvor store gutter på den alderen pleier å være, er jeg litt interessert i å høre hvor store deres er.

Takknemlig for svar! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17kg??? Klassifiseres som overvektig.

Gutten min er 13 kg og 94 lang,har sixpack og er muskuløs, så er kanskje ikke den rette til å svare deg.

Skrevet

17kg??? Klassifiseres som overvektig.

Gutten min er 13 kg og 94 lang,har sixpack og er muskuløs, så er kanskje ikke den rette til å svare deg.

Skrevet

Til sammenligning er jenta mi på 3,5 ca 12 kilo og bruker 92 i klær.

Skrevet

Han var da ganske så tung i forhold til høyden.

Skrevet

HI her.

Er det badevekta mi som ikke fungerer som den skal da?

Jeg kan med hånden på hjertet si at han ikke er feit. Han har ikke noe valker eller fett på kroppen. Kjenner jeg blir litt bekymret når...

Skrevet

Tror nok jeg kan berolige deg med at svarene over her er helt borti natta teite.

Selvfølgelig er vekta perfekt for akkurat DIN gutt:)

Du sier ingenting om høyden hans, men den samsvarer nok sikkert med vekta hans.

Jenta mi er litt over 3,5 år og veier nå rundt 18 kg, men hun er også lang. Hun er ikke tykk, men i godt hold:) Robust kalles det tror jeg:)

Sønnen til venninna mi er snart 3 år og han bruker nå 110 i klær og veier bortimot 18 kg han også. Han er IKKE tykk, men robust:)

Skrevet

12.13. Takk for svar.

Barna du beskrives høres ut som min sønn. Har har ikke noe særlig med fett på kroppen, men er av den robuste typen som du beskriver.

Jeg vet ikke hvor lang han er, men han bruker som sagt str. 104 i klær, jeg syns han ser ganske lang ut.

Skrevet

Min sønn er snart 3 år er 12 kg og bruker str 92. Men han har alltid vært liten,men han følger sin egen kurve bra.Så lenge helsesøster ikkje har sagt nåke anna så er nok sønnen din heilt perfekt :-)

GOD JUL :-)

Skrevet

Min sin er vel 94 cm, 16-17 kilo! Han bruker 104 i klær- noe er allerede knapt (jeg liker at klærne er romslige å gjerne litt store) så derfor har vi just startet innkjøp av 110 :)

Min sin er ikke overvektig, eller tykk!

Min sin er straks 3 år !

Skrevet

Mine var 17 kg når han var 2,5 år, og langt i fra overvektig fordi han også var 100 cm høy. 17 kg og 100 cm er veldig fin balanse. Min brukte også str 104 i klær på den alderen. Men ja, det er helt i øvre del av normalen når de er så store.

Skrevet

Min sin? hehe!

Gutten min er 2 år og 2 mnd, han er 87 cm, veier 11 kg og bruker strl 86. Han er litt liten for alderen, men ikke veldig liten.

Skrevet

Noen trøndere og nord-møringer sier min sin også som voksne, det er skikkelig komisk :-D

Skrevet

Min jente bruker str. 98 (2 år og 4 mnd.). Hun er 94 cm høy og 13 kg ca.

Samme ca. str var min sønn da han var like gammel.

Skrevet

min er ca 17-18 kilo og bruker 104-110 i klær.

han blir 4 i april:)

han er ikke tynn, "muskuløs" og fin:)

Skrevet

Da jenta mi var 3 år, var hun 103 cm og 15 kg.

Da gutten min var 2 år, var han 93 cm og 15 kg. SLANK GUTT!!!! Selv om det ikke ser sånn ut her......

Tynne har de vært begge to, og lange har de vært i forhold til andre på samme alder. Har ikke hva de var da de var 2,5 år. Gutten har alltid sett tynnere ut enn jenta, noe som virker rart når jeg ser på vekt og lengde hos dem... Men jeg husker at helsesøster lurte på hvor gutten gjemte kiloene hen :)

Skrevet

Herregud hvor kroppsfiksert går det an å bli. Stakkars unge som har deg til mor.

For et svar!!! SKJERP DEG!!

17 kg og 104 i strl er langt i fra overvektig. Sønnen til venninnen min er over 2,5 år og bruker 104 i klær og veier 18 kg. Han er langt, langt i fra overvektig.

Jeg tror nok det er litt over gjennomsnitt i lengde, men vekt og lengde står da så absolutt i forhold til hverandre :-))

Skrevet

Min på 4,5 år veier nå 16 kg og er 110 cm høy.

Han er imidlertidig på grensen til undervektig, men har fulgt sin kurve slik hele tiden.

Skrevet

Jeg har en sønn som blir 3 år i slutten av januar.

Han bruker størrelse 98 i klær, kan bruke større klær, men 98 er akkurat passe. Hvor høy han er vet jeg ikke, men han veier ca 15,5 kg. Han er slank/normal.

Din sønn er nok kanskje litt stor for alderen, men tykk? Nei, jeg vil tro han bare er litt større enn jevngamle barn. Ikke noe galt med det:D

Skrevet

Hjelpe meg for nokre svar du har fått her (enkelte altså..).

Dersom guten din faktisk er 104 cm høg, er han ikkje pr definisjon overvektig før han er tyngre enn 19,5 kg. Gjennomsnittleg vekt for ein gut på 104 cm er 16,5 kg, så guten din er veldig normal.

Ein 17 kg tung gut kan vere alt mellom 97 og 114 cm og likevel vere normalvektig (i eine eller andre enden av skalaen).

Her kan du sjekke percentilskjemaet utgitt av WHO (det er det same som helsestasjonen skal bruke): http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Skrevet

Min gutt er 2,5 år og veier 17,2 kilo. Han bruker også 104 i klær. Har målt han til 99 cm.

Han er langt ifra overvektig, helt gjennomsnittlig, men en skikkelig guttegutt med en tung bygning, store hender og føtter. Bruker str 28 i sko.

Du trenger ikke bekymre deg. Gutten din høres helt normal ut:-)

Skrevet

Neida, min sønn er 22kg og 110/116, blir 3år på nyåret, proposjonene er riktige de, men mange tror han er 5år ;)

faren og jeg er midt på treet både i høyde og vekt, ingen store/kraftige i familien heller

Skrevet

Min jente er 90 cm og 15 kilo, så synes ikke dette hørtes så feil ut :) Hun er ikke tjukk, men robust bygd. Hun er 2,5 år.

Ikke tenk på dette du :) Alle barn er forskjellige, og om min jente restørre enn mange andre på samme alder, så bryr det meg ingenting, så lenge hun ikke er overvektig!

Hvordan var du når du var liten? eller faren?

Skrevet

Gutten min er 2 år og 7 mnd- 16.5 kg og 97 cm,akkurat passe :)

Bruker 98/104 i klær.

Skrevet

Eldste sønnen min var 16 kg/93 cm når han var 2 og 105/20 kg når han var 3. Minstemann er nå akkurat blitt 3 og veier 18 kg og er 104 lang. Store gode gutter som spiste seg kraftige på morsmelk, men var også store og lange når de ble født! Begge to kraftig benbygging og stor gutter, uten å være det spor feite. Musker, kraftige hender, store føtter etc. Eldstemann er nå 11 år og er fortsatt lang (155cm) og veier 44 kg. Han er slettes ikke feit, men har fortsatt kraftig benbygging og kvalifiserer vel som en kraftig gutt sammenlignet med noen av hans spinklere kompiser. Minstemann har noen gode bollekinn, ellers ikke mye fett der heller.

Søsteren deres var god og rund når hun var liten, mye "feitere" enn brødrene, men der har alt "valpefettet" rent av, hun er 6 år og veier 20 kg. Har også en helt annen beinbygging enn brødrene.

Ingen krise, kos deg med den flotte gutten din!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...