Gå til innhold

Dere som tar/har tatt Postafen. Blir dere veldig trette?


kokosyklus

Anbefalte innlegg

Jeg skal på teater med snuppa mi, pappa og nevøene mine. + + .

 

Det er AKTVE barn og jeg er så dårlig form i dag. Jeg har sovet langt ut på dagen og mannen min har gjort alt av husarbeid. Nå har jeg endelig fått i meg to brødskiver nugatti, men formen er fortsatt laber.

 

Jeg må kjøre inn til Oslo, for faren min liker ikke å kjøre i byen. Så lurer jeg på om jeg kan ta Postafen etterpå. Jeg kan jo ikke kjøre hjem isåfall, men det klarer han sikkert. Jeg er så forbanna lei!!!

Blri man stuptrøtt av de greiene eller? Jeg tok en postafen og la meg en kveld, så jeg aner ikke om jeg ble trøtt av den:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke tatt Postafen selv, men dattera mi har fått når vi skal ut å reise langt.

D er jo reisesyketabletter da, så man blir trøtt av d. Skal man ut å reise skal man ta d en times tid før man kjører.

Dattera mi, på 13, sov mesteparten av veien, når vi kjørte til Trondheim sist. D er en tur på 55 mil, og tar ca 7 timer.

Så vil tro du oxo blir trøtt av d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he...omg!

 

Oki, da tar jeg en halv ETTEr teateret i så fall. Om det ikke blri bedre utover dagen.

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt pilla mi. Herregud. Måtte den slå meg heeelt ut og la meg sove til en ny og bedre dag. For et helvete det er å gå gravid med en unge i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare informere om at i følge pakningsvedkegget skal Postafen kun brukes i svangerskapet hvis det er STRENGT nødvendig! Og da ved laveste dose...

Nå vet ikke jeg grunnen til at du bruker denne medisinen, men det kan jo hende det finnes tryggere alternativer hvis du hører med legen din!

Lykke til! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

postafen blir gjerne "anbefalt" av leger ved kvalme i svangerskapet. men aner ikke om d blir sagt noe om dosering o.l.

har ikke hatt behov for å ta d selv. kun gitt d til min datter ved lange kjøreturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min er legen som har skrevet det ut til meg og jeg har tatt to piller i løpet av 12 uker.

Selv er jeg sykepleier og er rimelig skeptisk til å ta piller under svangerskapet. Har hatt hodepine kontinuerlig i 12 uker nå uten å ta en eneste paracet bla:)

 

Jeg er enig i at det er viktig å være forsiktig. Sist nektet jeg å ta postafen til tross for at jeg var sengeliggende i 5 uker med lammende kvalme og oppkast. Denne gangen har jeg det i hus i tilfelle, fro jeg ønsker ikke at datteren min skal oppleve meg så dårlig. Denne gangen har jeg heldigvis hatt en mildere kvalme, så det har gått bra. Nå er jeg blitt så slten at jeg er kvalm hele døgnet. Våkner hver morgen og kjenner kvalmen sitter i hele kroppen.

 

Til info, jeg ble ikke trett av postafen og slet med å sove like mye i går kveld som alle andre kvelder:) pjuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postafen er jo det tryggeste alternativet, men det er allikevel ikke optimalt.

 

Om jeg får sykemelding i morgen sakl jeg forsøke å få time til akupunktur og komem meg et sted å kjøpe sea bands. De fungerte ikke sist, men man vet jo ikke om det var det som hindret innleggelse eller om de ikke hadde effekt. Best å ha de på tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg! Høres slitsomt ut for deg!

Det er så mange som ukritisk putter i seg både det ene og andre uten å sjekke først, derfor ville jeg bare si ifra! Men nå er jo du tydeligvis ikke en av dem!! :))

Ønsker deg alt godt videre!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du informere om det, jeg har og inntrykk av at mange propper i seg kvamestillende fordi det er slitsomt å være kvalm. Det er jo vanskelig å si ut fra innlegg her, men endel kvalme kan man tåle. Iallefall når man ikke har barn fra før. Det er klart at det er jævlig å være "fyllesyk" hver eneste dag i tre måneder, men man vet jo at det går over. det sakl jo ikke være slik resten av livet. Det virker innimellom som at noen tar postafen for å være kvalmefri og det synes jeg er feil.

 

Vi planla det slik at om jeg skulle bli like lammet som sist så kom det til å være over en så lang periode at det ville vært ille for datteren min å se. Jeg klarte ingenting sist. Heldigvis har jeg vært mye bedre og i full jobb til tross for kvalmen, så jeg har vært mye heldigere denne gangen.

 

Om jeg kan velge vIl jeg heller ha alle mulige ubehag istedenfor den lammende kvalmen jeg hadde sist:) Jeg fikk det som jeg ønsket denne gangen, så bør egentlg ikke klage, men på dager som i går tar det helt av i hodet mitt og jeg synes svangerskapet er ulidelig langt. Teateret var en lang lidelse og jeg fantaserte om å få ligge på benken å sove mens teateret gikk. jeg klarte jo å ta meg sammen, men spiste sukkertøy hele tiden i smug fro ikke å spy.

Det som gjør meg så sliten og lei meg er at jeg jobber fullt på sykehjem og når jeg kommer hjem føler jeg at datteren min er i veien og slitsom. Stakkars nydelig jente. Så jeg tok med postafen i veska for å ha en fin dag sammen med henne i går, bare hun og jeg:) Men jeg turte jo ikke ta den da, i frykt for å sovne. Kunne egentlig tatt den allikevel, men men. Synes egentlig ikke den hadde noen effekt overhodet, men det er nok mulig at jeg er mer sliten enn bare kvalm.

 

ja ja, dette ble langt. Jeg kjeder meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...