Gå til innhold

Valget mellom to menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha gått og balet med dette i flere måneder, og uten å egentlig ha kommet nærmere noen løsning, så kunne det være interessant å hive ut problemstillingen her og se hva dere sier :-)

Er så heldig å ha to menn i livet mitt som er bra fyrer, og begge ønsker et liv med meg og ungene mine. Men jeg har nå som sagt gått i flere måneder og svingt til den ene og den andre siden - har beslutningsvegring. Er ikke akkurat så flink til å skjære igjennom og ta beslutninger ellers i livet heller..

Pr i dag er jeg venner med begge, men roter litt med han ene.

For ungene mine er de bare venner av meg begge to.

Problemet er at de gir meg forskjellige ting, og jeg vil ha i pose og sekk (ikke spesielt sympatisk av meg, jeg vet).

Fyr A: vi har helt like interesser og måten vi vil leve livet på. Han er super med ungene mine og genuint interessert i dem, møter opp på fotballkamper etc selv om vi ikke er sammen. Lager mat til meg, masserer meg, stiller opp som barnevakt når som helst, behandler meg vanvittig bra.

Han er en skikkelig bra samtalepartner og gidder å høre på meg og gi meg råd i livet.

Det er to problemer med denne fyren: jeg tenner ikke på han seksuelt i det hele tatt, og familien hans er noen kranglevorne personer som av en eller annen grunn ikke liker meg.

Fyr B: tenner vanvittig på han og sexen er dritbra - beste jeg noen gang har hatt. Familien hans er superhyggelig, og ønsker både meg og ungene velkommen. Han er også snill og liker ungene, og de liker han. Men han er på langt nær så gentleman og omsorgsfull som den andre.

På minussiden er han også litt lat, vi deler ikke i like stor grad verdier om hvordan vi vil leve. Han har også et barn, og selv om jeg kommer veldig godt overens med barnet og barnets mor, så innebærer jo dine-mine livet større utfordringer, og han har ikke like mye tid (interesse heller, for å være ærlig) for å stille opp for mine barn. Ser for meg at han vil bli en mer passiv stefar som vil prioritere egne ting, kompiser etc i frihelgene sine (han har 50% mens mine bor fulltid hos meg) mens den andre vil gå inn for stefarrollen med liv og lyst.

Noen som har lyst til å kommentere hva de ville valgt og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har problemer med å velge, er tydeligvis ingen av disse to din store kjærlighet. Så jeg vil si ingen av dem!

Skrevet

Hehe, har tenkt tanken selv, og takk for innspillet :-)

Hadde vært enig med deg også, hvis jeg var young, free and single. Men når man har vært noen runder i livet og i tillegg har to barn som trenger stabilitet etter en del surr, så er det også andre ting enn de store berusende følelsene som spiller inn.

Prøver å være litt fornuftig, men det blir kanskje ikke riktig det heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...