Gå til innhold

ang overgangs stønaden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har arbeidet meg opp retten til foreldre penger og fåt dette innvilget, men er blitt alenemor g fikk da bedskjed om og søke overgangs stønad, gjorde dette for veldig lenge siden, og ser nå på nav at dette ville bli utbetalt idag. stemmer det??

herregud hva gjør jeg da? fordi foreldre pengene vil vel forsvinne ettersom jeg hadde begynt på overgangs stønad? trudde det var mye bedre lagt opp for oss som jobbet ikke å løpe med papirer på nav får å få penger.. kanskje helt vanlig for dere, men aldri vært noe særlig på nav før og nå føler jeg at jeg hele tiden må snakke med dem. slitsomt gitt;/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får dine foreldrepenger så lenge du er i permisjon og så får du overgangsstønad i tillegg, men ikke hel stønad da det trekkes 40øre for hver krone du får i foreldrepenger (eller i lønn når man er i arbeid).

Ble det litt mer forståelig?

Skrevet

ps. det ble utbet. overgangsstønad i dag. du kan sjekke dette på "mine utbetalinger" på nav.no eller i nettbanken din

22:27

Skrevet

oki for jeg fikk ingenting jeg, og vet at foreldre penge satsen min ikke er for høy, det sa forvaltninga til meg. vet du hva jg bør gjøre da? siden den ikke er kommet til meg?? er ikke noe økonomisk avhengig syns det er en del utbetaligner og sånt, veldig flink til å legge av litt da kan du si... Men samtidig så er det en veldig overgang fra jobben og til det her.. en tøff en også!

Skrevet

Når søkte du? Kan ta mange uker før du får søknaden innvilget, men du vil da få etterbetalt fra den datoen du søkte

Skrevet

Er det lenge siden du søkte da?

Det kan fort gå 3-6 mnd før det blir innvilget.

Har du fått papirer på at du har fått det innvilget?

Skrevet

Det kan ta noe tid før overgangsstønaden kommer. Normal behandlingstid er 2-3mnd., men noen venter opptil 5 og 6 måneder.

Du vil få etterbetalt pengene når de kommer.

Men bare følg litt med og tar det lang tid så tar du en telefon til NAV. Du har fått vedtak, per post, på innvilget overgangsstønad?

22:27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...