Gå til innhold

Nå mister jeg det lille fröet vårt...


Gullis :)

Anbefalte innlegg

Dette skjedde så fort..idag har jeg endelig fölt meg gravid..plutselig fikk jeg litt vondt magen ..og rosa på papiret..er så lei meg. kjäresten er på julebord og jeg må bare skrive det her. Nöyaktig en uke siden positiv test...har hatt en rar fölelse hele tiden

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist å høre, men synes ikke dette er rette forumet for tråden din... Det gør andre i samme "klubb" engstlige, spesielt nå de førsste ukene, og det er ikke det vi trenger nå akkurat.. Så igjen, lei meg på dine vegne, men tenk deg om hvor du plasserer et inlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg IKKE er helt enig med anonym. Selvfølgelig er det kjempe trist og lese at du har begynt og blø bonusbarnet, og kanskje er det med og sette tankene mer i sving med at det faktisk ikke trenger å gå bra. Men sånn er realiteten, vi er jo ikke kommet mange ukene på vei, så en del av oss kommer til å falle i fra, desverre.

Når det er sagt vil jeg si at jeg virkelig føler med deg Bonusbarnet, men ikke mist helt håpet enda. Sist svangerskap blødde jeg hver dag i mange, mange uker, men det gikk bra likevel. Nå var jeg riktignok veldig heldig, men alt håp er ikke ute enda for deg. Men det er noe å gå å kjenne på at ting ikke er helt bra, har litt den samme følelsen selv. Studerer dopapiret nøye hver gang, og går liksom og venter på at jeg skal begynne å blø, samtidig som jeg gleder meg og tror og håper til at det forhåpentligvis skal komme en baby i august. Denne tiden er nervepirrende, og vi har jo aldri noen garantier.

Skulle det gå som du frykter, sender jeg deg og din kjære masse styrke og håper at det lille bonusbarnet viser sin ankomst om ikke alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bonusbarnet da, huff jeg skjønner at du er engstelig, men det trenger ikke å være noe galt selv om du fikk litt rosa på papiret. Ring legen og få en sjekk. Husk at mange blør litt både tidlig og sent i svangerskapet og det er ikke dermed sagt at det går galt. Ring legevakten nå, så slipper du å ligge å engste deg over dette i natt.

Krysser fingrene for at det går bra og ønsker deg lykke til!

*stor klem*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si tusen takk for de fine ordene..beklager til deg / de som blir stött av at jeg skrev dette her. Jeg har aldri tenkt den tanken selv når jeg har sett andre värt lei seg i samme situasjon, tvert i mot. Jeg satt alene her og måtte bare ha "Noen å snakke med" . Vet jo at det fortsatt kan gå bra men har ikke noen god fölelse denne gangen...Men jeg angrer ikke for at jeg skrev her for det hjalp å få noen tröstenede ord..og det er tidlig og noen få av oss vil falle fra som det ble sagt her og denne gangen er jeg en av de ser det ut til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker innom fra 3. trimester! (:

Jeg hadde flere opplevelser med blødninger i 1. trimmester, men nå sitter jeg her, 34 uker på vei i dag, med en frisk baby i magen! :) Det trenger ikke å være noe galt, men skjønner godt at du er redd! Ring føden du, de kan sikkert berolige deg, og antageligvis gi deg en UL i morra, for sikkerhets skyld. *:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Alice! Tror du jeg kan ringe föden / kvinneklinikken så tidlig? Tenkte at jeg måtte på Legevakten? Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at dette forumet er for at alle kan snakke sammen og støtte hverandre i både gode og onde dager, så jeg synes ikke du skal ta til deg negative kommentarer ift innlegget ditt. Ingenting er sikkert, iallefall ikke så tidlig og det må være lov å dele triste ting også.

Når det er sagt så vet jeg om mange som har fått beskjed fra legen sin at de kan ringe føden når som helst og at det faktisk er bedre fordi de på føden har mere peiling. Så ring føden du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse meldingene betyr faktisk alt akkurat nå! Hadde kjäresten värt her hadde det värt litt lettere men han er på julebord..han får ikke gjort så mye akk nå og det er langt inn i akevitten så jeg vil la han kose seg i kveld. Da er det utrolig godt å ha dere jenter. Jeg ringer föden i morgen tidlig, kan de ikke se på meg reiser jeg på legevakten. Om ikke annet for å få en pekepinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo gravid, så da kan du ringe føden. Det er ikke alltid legene på legevakta har nok peiling på svangerskap, til å berolige deg. Jeg ringte legevakta ved blødning i uke 8, og de sa at jeg garantert mista, ringte to dager etter til føden pga ny blødning, og de ba meg komme på UL! Fikk se en lys levende baby i uke 9! Hjertet slo som bare det, og h*n vinket til mammaen sin! Så jeg ville ringt føden, jeg. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :). Kjempeglad for den informasjonen!! Da ringer jeg föden istedet for å reise ned på legevakten :). Må ha värt en fantastisk fölelse..er som å få postiv test for andre gang det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjempegodt å se selv at lille var frisk og fin! (: Mange grunner til blødninger, men så tidlig i svangerskapet er det vist vanlig å ta UL for å sjekke om det er liv enda, da det ikke er mange andre måter å konstatere det på. :)

Håper og tror det skal gå bra for deg! (: Du må skrive hvordan det går! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååååååååh NEEEI! stakkars deg bonusbarnet!!

så grusomt du må ha det. Drit i "anonym", det var innmari kjipt sagt her inne! det er jo akkurat derfor vi skriver her jo, for å dele med andre i samme situasjon!

jeg har mistet i uke 6 2 ganger i år, og jeg kan med hånden på hjertet si at dette forumet var min største trøst!!!

hvordan går det med deg i dag?? har du vært på føden?

det er rett det noen av de andre skriver her, legevakten er kjapp til å melde " abort".

så spør heller ekspertene.

første gang jeg mistet i mars hadde jeg rosa på papiret og litt knip i magen, jeg ble engstelig og ringte legen min, Han tok imot meg samme dag og sendte meg til gyekologisk poliklinikk hvor de tok UL! jeg følte meg utrooolig dum, for jeg tenkte selvfølgelig at det ikke var noe som var skjedd. jeg stoppet jo å blø.

Men så måtte jeg gjennom hcg målinger med 2 døgn imellom. Siden UL var vanskelig å konstatere (siden det var så tidlig enda...)

men det gikk ikke bra.

Og nå i oktober så hadde jeg mens murringer og typisk sånn blødning jeg får ved mens, og da skjønte jeg det med en gang.

Men... her er god nyheten. for det første ble jeg jo gravid igjen nesten med en gang!! (nå)

og for det andre har utroooolig mange jeg kjenner hatt mye blødninger tidlig, men det har gåttveldig fint med dems babyer.

lykke lykke til!

let us know! dette går fint!

 

klem mixy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle dere som bryr dere!! Det betyr så masse nå, tror ikke det er noen andre enn oss som har veldig lyst på baby og bärer noe i magen , enten en spire som ikke blir noe av eller en spire som vokser seg stor å fin. Tusen tusen takk...kjärsten min er bortreist i helgen så det var dårlig timing for oss at dette skulle skje akkurat nå. Ekstra godt å ha forumet da...

 

I morges hadde jeg ganske vondt, spes på ve side. Jeg ringte föden (ullevål). For å komme inn på gyn mottak måtte jeg först på legevakten. Satt på legevakten leeeenge, sorgen kom litt sånn kastende mot meg innimellom..der mötte jeg en lege som nesten kunne värt datteren min men hun gjorde sitt alle beste og var så söt..hun henviste meg videre til ullavål, et par timer til med venting. Ekstra slitsomt å sitte i födemottaket med alle de store magene..TIlslutt kom jeg inn til gyn som tok UL. Han kunne ikke se noe som helst i min livmor! Litt gammel blödning men han sa bare at du har nok abortert alt. Heller ikke tegn til ex u som de var litt redde for. På det tidspunket var jeg så apatisk at jeg bare nikket og sa ja. Han prövde å oppmuntre meg og si at det ser da ut til at du er veldig så fruktbar osv..måtte bare vente en mens periode. Men akk nå er jeg bare skuffet og pröver å omstille meg til ikke gravid tilstand. Har dager hvor jeg har fölte meg veldig gravid men også dager hvor jeg har fölt meg veldig lite gravid i forhold til tidligere graviditeter. Jeg blör ikke noe mer, heller ikke da han undersökte meg. Synes det er fasinerende at et 2 rosa törk på papiret og 1 rödt törk var det hele. Var det alt det jeg har gått og tenkt på 24 timer i dögnet! Legen kaldte en forsinket mens...kunne blitt lei meg for det men jobber med leger til daglig så jeg vet at de ikke alltid er like kloke i sitt ordvalg. De blir veldig faglige og ser på dette som helt udramatisk..det er det jo også men jeg trenger litt tid til å fordöye skuffelsen. Utrolig hvor mye en rekker og tenke på en uke!

 

De tok en hcg også. 191 bare..stusslige greier. Siden jeg hadde en mens blödning tidl har også min fastlege tatt noen hcg målinger som var 83 nå på mandag og 138 på onsdag. Så som sykepleieren sa i telefonen for en halvtime siden, dette dreier seg uansett ikke om noe normalt svangerskap....Jeg skal tilbake på mandag for å ta en ny hcg, de vil vel se at den synker og at kroppen har ordent opp.

 

Så til dere jeg måtte skremme med dette, det vil jeg jo IKKE: Jeg har hele tiden fölt at noe har värt rart og anderledes enn mine andre svangerskap. Jeg kan ikke sette fingeren på hva det er, men magefölelsen har ikke värt god! Noen av oss skal jo miste og jeg ble en av de. Det betyr at det er statistisk sett litt mindre sjans for at du som leser dette mister :).

 

Jeg har masse spörsmål...hva skjer nå - jeg lager en ny tråd på det ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...