luv2bemammy Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Heisann, har en liten gutt her på tre som er veldig slapp, han har ca 40 i feber og går ikke ned med paracet, han klager også på vondt i pannen, Hvor lenge ville dere ventet før dere dro til legen? Føler alt legen sier er, jaja, det er en luftveisinfeksjon, se den ann... Noen råd?
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Hvis feberen ikke går ned med paracet ville jeg sjekka med legevakta. Særlig siden feberen er så høy.
Sweet Amber Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Jeg ville ringt legevakta og spurt nå siden paraceten ikke fungerer. God bedring ønskes til gutten din:)
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Om feberen er like høg ca 1 time etter du har gitt barnet paracet tar du kontakt med lege. Ikkje "sjå det an". Når feberen ikkje går ned skal barnet undersøkast. Men temperaturen treng ikkje gå ned *mykje*, i følge legevakten her er ca 0,5 grad "bra nok". Guten vår gjekk ned frå 40,4 til 39,8 og det var ok (men dei tok han inn til sjekk likevel fordi han var under året den gong).
♡ A & E ♡ Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Da gutten vår var rundt 2 hadde han en kveld høy feber og var skikkelig slapp(lå rundt 39,9). Gav febernedsettende men hjalp ikke i det hele tatt. Ringte så til legevakten som sa vi først skulle kle av han og ha han i kjølig rom. Hjalp ikke det, så gi han en halv paracet til og bruke fuktig klut for å kjøle ned. Da vi hadde kjølt ned med klut sank feberen heldigvis. Er lov å ta en telefon til legevakten og be om råd om du er nervøs. God bedring til Nico
luv2bemammy Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2010 Ja takk for gode råd, la akkuratt en klut på pannen hans nå, og det er kjølig her så får bare krysse fingrene. så typisk at sånne tilstander skjer på kvelden, og det er timesvis med venting på legevakta;(
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Kor bur dåke forresten? I Bergen er det barnelegevakt på Barnklinikken på Haukeland kvar dag fram til kl 23. Ingen timebestilling, ein berre møter opp. Dei anbefaler folk med småbarn å reise direkte dit framfor legevakten (som generelt ikkje har *så* god kunnskap om sjukdom hos små barn). Ungar blir av ein eller annan merkeleg grunn ofteast sjuke om kvelden, og helst når det er helg eller helligdag i tillegg. Broren min måtte på legevakta ein 4. søndag i advent for mange herrens år sidan for å få klipt laus ein fiskekrok han hadde sett fast i handa. Kvifor han dreiv på med det i 22-tida om kvelden, lenge etter leggetid, kan ein jo berre lure på. Håpar tempen går nedover no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå