Gå til innhold

100 eller 80% jobb..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med kanskje 90% fri en dag annenhver uke?

 

Jeg syns det er litt slit med å jobbe 100% har ca 2 timer tur retur jobb hver dag.. Syns jeg får sååå liten tid med minsta om kvelden..

Vi står opp 6, er i bhg kl 7, er på jobb kl 8, ferdig på jobb 15.30 henter i bhg 16.30, lager middag/middag ferdig 17-17.30.. spiser litt kvelds 18.30. 19.00 skal minsta sove.. har jo bare et par timer med henne på kvelden :(

 

Hvis jeg jobber 80% kan jeg hente henne tidligere, og la henne få fri mye. Hvis jeg jobber 90% får hun fri de dagene jeg er hjemme..

 

Men så var det økonomien da.. og pensjon..

Akkurat nå vil jeg ha mere tid med minsta.. Så får det stå til.. Tror jeg da..

 

Jeg har en fantastisk jobb, og en kjempegrei sjef! Er minsta syk, jobber jeg hjemmefra!! Helt supert.. Kunne jo kanskje hatt en dag fast hjemme, men syns jeg får gjort mere på jobb også..

 

Hvordan gjør dere det?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber deltid - og det kjenner jeg er lite. Ang økonomien så klarer vi oss godt. Men klart vi må kutte ut de største feriene. Men får igjen tid med barna:)

 

80% hadde passet meg perfekt!

Skrevet

Signerer, har jobbet 80% og syntes det var passe iforhold til inntekt, barn og hjem :)

Skrevet

Ja, 80% tror jeg hadde vært helt supert :)

Så kan jeg jo alltids jobbe ekstra når det er mye..

 

Hi

Skrevet

Tenk på pensjonen deres også når dere vurderer å gå ned i stillingsprosent.

Skrevet

Ja, det er viktig å se hele bildet og også tenke frem i tid :)

 

 

Skrevet

Pensjonen, hvordan blir det når jeg jobber en del ekstra allikevel?

 

Kanskje heller flexitid/avspassering er noe?

 

Hi

Skrevet

Jeg har 88 % jobb og synes det er topp.

Jeg driter litt i pensjonen, det er NÅ jeg lever, og jeg kan nesten garantere at jeg ikke sulter på mine eldre dager, hvis jeg blir så gammel da ;)

Skrevet

Du får ikke tid til at jenta di skal ha MYE fri selv om du jobber bare 80%. Dette blir ikke mer enn en dag i uka fri eller, evt halvannen time mer fri hver dag.

Gjest Kira er rød på nesen ♥
Skrevet

Jeg har nå jobbet i 50% stilling det første halve året etter permisjonen, slik at datteren min har korte dager i bhg. Går over til 80% stilling etter jul, og må innrømme at jeg ikke har lyst til å jobbe mer enn det. Da har jeg fri en dag i uken, slik at enten vesla og jeg kan gjøre noe sammen eller sånn at jeg får gjort ting som vasket huset (så slipper jeg det når hun er hjemme).

 

Med tanke på pensjon, så sparer både mannen min og jeg i fond og aksjer nå. Dette er penger vi legger oss opp til "våre eldre" dager. (Er fullstendig klar over at både fond og aksjer går i bølgedager, så tar ingen unødige sjanser.) I tillegg har vi en sparekonto hvor vi trekker et fast beløp, og denne håper vi kan bestå i maaaange år. Slik at min reduserte arbeidstid ikke vil gå utover økonomien når vi blir pensjonister.

Skrevet

Det blir en dag ekstra fri med henne :) Og jeg kan gjøre husarbeid.. nå stresser jeg bare med alt etter jobb for å slippe å gjøre det i helgene..

Skrevet

Jeg har jobbet 50--80-110 og nå 100%

(110 da jeg hadde to jobber og jobbet annenhver helg..)

 

Altså.. jeg jobber gjerne ekstra i perioder, når det er mye å gjøre osv.. Men 80% fast.. eller 90% så hadde jeg fått gjort mere hjemme og fått mere tid sammen med minsta.. Nå har jeg jo bare dårlig samvittighet..

 

Vi sparer i fond, men skulle nok ha spart mye mere. Men får kanskje komme etterhvert..

Skrevet

Jeg jobber 67% (5 timer om dagen) og syns det er supert.

 

Jeg får i alle fall godskrevet 3 pensjonspoeng i året for å ha omsorgen for barn under 7 år.

Ellers sparer jeg til fremtiden.

Skrevet

Jeg er alene med barnet mitt og jobber 80 %. Har fri annenhver mandag og jobber ca en time kortere de andre dagene.

På den måten får vi litt mer tid hver dag og jeg/vi har en dag fri innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...