BabyLizz Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Nå er det 18 dager siden jeg skulle hatt mensen. Testet 6 dager over IKM (eller var det 4? Husker ikke helt) med hjemmetest om morgenen, den var negativ. Testet igjen på kveldingen hos helsesøster når jeg var 14 dager over IKM, den var også negativ. Jeg fikk beskjed om at jeg absolutt ikke er gravid, og for å ordne syklusen min fikk jeg ppiller. Samme merket som jeg gikk på fra jeg var 15 - 18, så disse skulle jeg da tåle. 2 timer etter at jeg tok den første ble jeg kvalm, og var kvalm hele natten (over 12 timer kvalme). Deretter var jeg i fin form, helt til 2 timer etter jeg tok ppille nr 2. I dag har jeg ikke tatt pillen ettersom jeg har emetofobi, sykelig angst for å kaste opp. Jeg har riktignok ikke spydd siden 1998, men tror hver eneste bidige dag at jeg kommer til å gjøre det = panikkanfall, gråting, risting og i det hele tatt.. Slitsomt, ja. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Fortsette med pillen for å se om jeg får mensen? Ei venninne av meg gikk 40 dager over IKM før testen viste positiv for henne (etter flere negative tester bak seg).. Åååhh, hva SKAL jeg gjøre? (Må nevne at vi ikke har særlig god økonomi, altså, vi klarer oss fint, men vil helst ikke bruke 400 kr i mnd på tester..)
BabyLizz Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #2 Skrevet 10. desember 2010 Symptomer: - Mye utflod i perioder, spesielt etter å ha tisset (aldri vært plaget med dette før, kun før jeg fikk mensen som svært ung) - Må tisse mye. - Kvalme. - Blander mellom å ha løs mage og forstoppelse. - Liker ikke ting jeg likte før (pepperkaker og popkorn er to eksempler) - Blir sulten ofte, men spiser ikke mye om gangen - Halsbrann - Mye trøttere enn vanlig - Har lagt på meg, spesielt rundt magen (kan også være fordi jeg har økt kaloriinntakk pga spiseforstyrrelse) - Blir utrolig fort sliten - Svetter lett (aldri vært plaget med det) - Mye vondt i hoftene og nederste del av ryggen (pleier ikke å ha det når jeg har mensen) - Ingen mens har dukket opp siden 23.oktober.2010 - Ømme pupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå