Gå til innhold

Synes dere jeg burde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flytte dit med samboer og datter?

 

Skal forklare:

 

Jeg møtte en helt fantastisk mann for 1 år siden, vi ble samboere på høsten nå og vi har det kjepefint:) Grunnen til at vi flyttet til storbyen her var for at jeg skulle få gå skole noen år. Jeg måtte ta noen fag før jeg kunne komme inn på høgskole først, og dette ville han unne meg :)

Han har nettopp fått fast jobb der han pendler fra storbyen til en mindre by, så vi skal nok flytte dit etterhvert uansett. Men tingen er at, jeg har regna på at jeg må ha veldig gode karakterer i de fagene jeg tar for å få kommet inn på det studiet jeg vil til høsten, og jeg ser at det kommer til å bli nermest umulig egentlig, så jeg ender vel opp med kansje å ta ett eller to småfag for å forbedre karakterer i noe i alle fall, pluss å jobbe. Men jeg ser nå at han drømmer om å flytte tilbake, kansje fordi jeg sa at vi kom til å ende opp der om ikke mange år uansett, tror han driver å smådrømmer, fordi jeg ser han ser på både hus og leiligheter til stadighet og drømmer seg litt bort. Noe han ikke gjorde mye før. Så om jeg alikevel nesten garantert vet at jeg ikke kommer til å komme inn på det jeg vil med en gang, burde jeg freslå at vi flytter? Blir jo for dummt å flytte tilbake til storbyen igjen etter noen år da, siden vi ønsker å slå oss ned der. Men studiene i den lille byen er ikke noe av det jeg ønsker, og jeg har egentlig endelig forstått hvilken vei jeg vil gå. Men det er jo sånn at han pendler mye og, og tar vel en del på han og. Han har ikke sagt at han vil flytte nå, og kommer vel ikke til å spørre om det heller, men jeg får bare så dårlig samvittighet når jeg fikk han til å flytte hit og måtte pendle og alt bare for at jeg skulle få gå den skolen som jeg sansynligvis må bruke flere år på enn hva jeg hadde trodd :( Dattera er mi, så der h ar han også måtte plutselig leve med et barn i huset, føler jeg burde gjøre noe tilbake.

 

Hva synes dere jeg burde? Vil bare høre deres tanker, eller om noen andre har vert i samme situasjon g hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her igjen, jeg må også føye til det at jeg har noen venner her, men er ikke lenger så mye sosial etter jeg fikk barn Han har mange gode venner der han jobber og ser at han savner det sosiale der. Han har noen venner her og men ikke så sosiale. Jeg har kansje ei jeg er noe sosial med, men thats it.. Jeg kan egentlig starte på ny med det sosiale hvor somheldst.

 

Så alt ligger egentlig til rette for at vi skulle ha flyttet nå, men det er det der utdanningen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...