Gå til innhold

Tror jeg har blitt på grensen til gniten!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg begynte å tjene mine egne penger, har jeg alltid vært helt tom (boksavlig talt) uken før neste lønning. Jeg shoppet klær, interiør og en drøss unødvendige ting til barnet mitt. Hvis jeg var tom, eller fant noe jeg virkelig hadde lyst på, så hadde jeg mastercardet- og ingen problemer med å bruke det.

 

Så i vår, tenkte jeg at slik ville jeg ikke ha det lengre.

Jeg satte opp en oversikt over hva jeg hadde inn og ut i mnd. Sløseforbruket var pinlig.

Siden den dagen satte jeg opp handleliste hver uke, og fulgte den til punkt og prikke. Sparte mange tusen i mnd på det.

Hver gang jeg hadde lyst til å kjøpe noe, spurte jeg megselv om jeg virkelig trengte det. Jeg har kjøpt fire plagg til meg selv siden mars mnd.

Ei heller har jeg byttet ut sofaputer, duker, gardiner, tepper- you name it. I stedet har jeg variert på sortimentet jeg hadde i skaper og skuffer. Spart mange, mange, mange tusen der.

Datteren min har fått det hun har behov for, i stedet for et fullt klesskap hvor 40% aldri ble brukt. Og jammen har jeg spart mange tusen der også.

 

Pengene jeg har spart har jeg satt inn på høyrente konto, den bikket 84 000 idag. Helt vanvittig!

Jeg fikk inn 47 000i lønn denne mnd (bonus og halvskatt)

Alt jeg tenkte på var hvor mye av dette jeg kunne spare. Egentlig hadde jeg trengt nye støvletter, en tur til frisøren, og en ny jakke. Men jeg har ikke samvittighet til å kjøpe det.

Har faktisk blitt besatt av sparingen.

 

Rart hvordan ting kan snu ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

84 000! Det er jo helt fantastisk! Imponerende :-)

 

(Hadde egentlig tenkt å slenge litt med leppa pga ordet "gniten", som ikke er et ord, men jeg ble så imponert over deg at jeg dropper det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, smitt meg litt`a. Utrolig hvor mye man "trenger" de første dagene etter lønning som man angrer på når lønna er brukt opp og det er lenge til påfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...