Gå til innhold

Hater følelsen av å føle meg dårligere enn alle andre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dagens syteinnlegg,

Vi bor i et "finere" størk i storby, alle foreldrene i barnehagen har 500 000,- biler, fine eneboligere og gode jobber. Virker lykkelige og full av energi når de henter de 3-tette barna sine i barnehagen.

 

Jeg fikk barn da jeg ble 20år, ble alene like etter.

Likevel har jeg tatt bachelor grad, jobber som rådgiver i bank. Har en skjønn jente på 3år. Jeg vet at det er mer enn andre som er 23år og alenemor (hvertfall sammenlignet med de iomgangskretsen i samme situasjon).

Jeg har kjøpt leilighet, som jeg finansierte 60% av selv (noe arv).

Den er bare 65kvm, men helt oppusset. Det er alltid fint og rent her, kombinasjon av stor interesse for interiør, og støv på hjernen.

Jeg har bil, 2005 modell.

 

Likvel føler jeg meg tilstadighet dårligere enn foreldrene i barnehagen.

Jeg er sliten når jeg henter etter jobb, og 4 av 5 ettermiddager går med til å lage middag, leke litt, se barnetv og legge småen. Orker ikke å dra på lekeland, badeland, pepperkakebyen osv. Det blir bare i helgene.

Jenten min går alltid kledd i rene og hele klær, det samme gjør jeg. Vi har det godt økonomisk, men ikke godt nok til å kjøpe vesker til 10 000 og reise på påskeferier, vinterferier osv.

 

En mor i barnehagen spurte om datteren min ville komme hjem til de for å leke etter barnehagen. Da jeg skulle hente henne, så var det et kjempe flott, stort hus. Alt var up-to-date. Idag hadde vi med samme jenten hjem til oss, og da moren kom for å hente følte jeg meg bare ille til mote, mest fordi vi bor i terasseleiligheter og ikke en villa. Var overbevist om at hun synes synd i meg, som ung alenemor.

 

Hater å føle det slik!

Heldigvis føler jeg meg aldri dårlig blandt familie, venner og kollegaer. Men de få gangene jeg føler meg udugelig, er nok til å ødelegge en dag.

 

Dagens syteinnlegg, jeg vet. Og det er i grunn ingenting å klage over heller!