Gå til innhold

Hater følelsen av å føle meg dårligere enn alle andre..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dagens syteinnlegg,

Vi bor i et "finere" størk i storby, alle foreldrene i barnehagen har 500 000,- biler, fine eneboligere og gode jobber. Virker lykkelige og full av energi når de henter de 3-tette barna sine i barnehagen.

 

Jeg fikk barn da jeg ble 20år, ble alene like etter.

Likevel har jeg tatt bachelor grad, jobber som rådgiver i bank. Har en skjønn jente på 3år. Jeg vet at det er mer enn andre som er 23år og alenemor (hvertfall sammenlignet med de iomgangskretsen i samme situasjon).

Jeg har kjøpt leilighet, som jeg finansierte 60% av selv (noe arv).

Den er bare 65kvm, men helt oppusset. Det er alltid fint og rent her, kombinasjon av stor interesse for interiør, og støv på hjernen.

Jeg har bil, 2005 modell.

 

Likvel føler jeg meg tilstadighet dårligere enn foreldrene i barnehagen.

Jeg er sliten når jeg henter etter jobb, og 4 av 5 ettermiddager går med til å lage middag, leke litt, se barnetv og legge småen. Orker ikke å dra på lekeland, badeland, pepperkakebyen osv. Det blir bare i helgene.

Jenten min går alltid kledd i rene og hele klær, det samme gjør jeg. Vi har det godt økonomisk, men ikke godt nok til å kjøpe vesker til 10 000 og reise på påskeferier, vinterferier osv.

 

En mor i barnehagen spurte om datteren min ville komme hjem til de for å leke etter barnehagen. Da jeg skulle hente henne, så var det et kjempe flott, stort hus. Alt var up-to-date. Idag hadde vi med samme jenten hjem til oss, og da moren kom for å hente følte jeg meg bare ille til mote, mest fordi vi bor i terasseleiligheter og ikke en villa. Var overbevist om at hun synes synd i meg, som ung alenemor.

 

Hater å føle det slik!

Heldigvis føler jeg meg aldri dårlig blandt familie, venner og kollegaer. Men de få gangene jeg føler meg udugelig, er nok til å ødelegge en dag.

 

Dagens syteinnlegg, jeg vet. Og det er i grunn ingenting å klage over heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du er vellykket tatt din unge alder i betraktning. Når du blir 30 pr har du sikkert akkurat de samme materielle godene som dem du misunner.

 

Jeg skjønner forøvrig hva du mener. Vi er forsåvidt det man kaller vellykkede, men så har vi dertil vellykket vennekrets der mange har formuer på mange millioner mens vi er vanlig lønnsmottakere. Hender jeg også føler jeg kommer til kort.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du føler deg nedfor pga dette, tenk over det at selv om mange har en fin fasade er det ikke alltid like pent under :) Jeg føler ikke man hverken kan se ned på eller misunne noen, rett og slett fordi man ikke vet hvordan folk EGENTLIG har det. En kan være fattig og lykkelig like gjerne som rik og ulykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente på ingen måte å klage over min situasjon. Men tatt i betrakting deres, så er jeg "dårligere".

Hadde jeg vært nærmere 40år da jeg fikk mitt første barn, og i tillegg vært to om økonomien, hadde jeg nok hatt det likedan.

Alt er jo bare en fasade, jeg vet jo det. Men jeg er jo redd datteren min vil merke det etterhvert også.

Tror ikke det hjelper ikke å forklare en 3åring at hun er minst like heldig, og en mamma som alltid er hjemme til middag, istedet for å jobbe til langt på kveld, og har henne hjemme når jeg har fri;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du skaper deg selv en unødvendig tung bør på skuldrene, og er du like oppegående som jeg tror du er, blir det lett for deg å forklare til datteren din livets realiteter :) Ikke alle kan få alt, noen er heldigere enn andre, men det betyr ikke at dere som ikke har allverden med hverken tid eller penger ikke har det bra. Hun kommer til å sette pris på hva du har gjort for henne (om ikke nå, om ikke senere, så i allefall når hun selv er voksen) fordi hun har en mamma som er glad i henne og gjør det beste ut av en trang situasjon :) Du gir henne en trygg og god barndom i en terrasseleilighet, er ikke sikkert hun tenker over det materalistiske i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fasade, et hus, en bil og et hjem trenger ikke si noe om følelsene man sitter med.

Denne moren kan likegjerne tenke det samme om deg, at du er en sterk og bevisst dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er 23 og og du har:

Barn

Leilighet

Bil

Utdannelse

Jobb

 

Det er jo noe du burde være kjempestolt over! De fleste på 23 har ikke det.. Nytter ikke å sammenligne seg med eldre folk, de var sikkert fattige studenter selv i en alder av 23:)

 

Jeg er 29, og har ikke alt det engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...