Gå til innhold

Det begynte å brenne i bhg til min sønn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen større barn hadde fått tak i fyrstikker og tent på en dukkevogn. I løpet av kort tid var det FULL FYR. Brannalarmen gikk i hele bhg, men barna ble ikke evakuert ut. Til slutt kom brannvesenet og fikk kontroll på brannen. Men jeg er blitt veldig kritisk til hele bhg. Er jeg hysterisk?

 

Når brannalarmen går skal man vel for pokker ta med seg barna og evakuere bygget... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet er jeg kjempe fornøyd med bhg, og de har vist tatt kraftig tak nå. Men jeg synes likevel dette var i overkant drøyt. Godt å høre at jeg ikke er alene om det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at det er en grov svikt at barna ikke ble tatt med ut, men om de annsatte hadde kontroll på brannen, stengt av avdelingen eventuelt fått lempet ut hele dukkevognen og det ikke var fare for liv og helse, så skjønner jeg også på en måte at de valgte å bli inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, da ville jeg ha gjort det klart for styrer at jeg er usikker på om jeg tør å sende barna mine dit noe mer. Man kan ikke anta at det er falsk alarm og bli inne. I verste fall brenner de inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna skal ut, det er ikke lov å tro at det er falsk alarm.

Jeg hadde tatt det opp med styrer og spurt hvordan brannrutiner de har og hvorfor den ikke følges.

Uansett hvor liten brann er dette alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i barnehage og i høst hadde vi ene sensoren på ene avd som var ødelagt og gikk 5 ganger på 4 dager på rad...selv om vi visste at det var den som var ødelagt og brannteknisk trodde de hadde ordnet den og greier så evakuerte vi alle for det om!

Man skal ALLTID evakuere når det går alarm, selv om det er snø og barna blir våt og kald på beina og man "vet" at det er falsk alarm.

 

Ta dette opp med styrer på mandag og si at du reagerte kraftig på rutinesvikten og den bør skjerpes UMIDDELBART! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med at man evakuerer når brannalarmen går er en rutine som ikke skal svikte! I barnehagen vår har de brannvernuke to ganger i året + brannøvelser innimellom ellers. Alle ungene og de ansatte er drillet i hva de skal gjøre når brannalarmen går. Rimelig sikker på at dersom noen voksne hadde prøvd seg på å si at det kunne være falsk alarm og de bare skulle bli inne, hadde det blitt mytteri blant ungene, for dette er så inndrillet at det går automatisk. (Og det er vel sånn det bør være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Det er ikke bare det at de ikke evakuerte barnehagen når alarmen gikk, men de har også latt fyrstikker ligge slik til at barna får tak i dem! Dette kunne endt i en stor tragedie, håper virkelig ledelsen i barnehagen og kommunene tar tak i dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i bhg selv, og dette er uhørt !!!

 

Går brannalarmen, så skal alle ut, enten man tror alarmen er falsk eller ei !!

 

Vi har ofte øving, og da oppfører vi oss som det er alvor, dvs at har ikke ungene tøfler på, så er det ut i sokkelesten selv om det er pissregn... Veldig viktig å lære og ikke kaste bort kostbar tid !!

 

Alle de voksne har faste oppgaver ved brann; noen (de fleste) skal få barna UT, en skal ettersjekke og en skal få med navneliste over de som er i bhg akkurat den dagen.

 

De forskjellige avd har også sitt faste samlingspunkt utenfor bhg ved brann/øving.

 

Dette er kjempestrengt hos oss !! Og jeg trodde faktisk at det var lovbestemt. Vi har brannvesenet på besøk hvert år for godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor gikk brannalarmen til blokken min (ny blokk) rundt klt 2-5 om natten 2 ganger i uken i 4 vintermånder. jeg tok med gutten ut hver gang. sist brannalarmen gikk var på onsdag. tok med gutten ut da også. man skal ALDRI tenke at alarmen sikkert er falsk. man vet aldri når det er ekte og om det er ekte kan man dø om man ikke går ut.

 

det er jo helt krise om barna ikke ble evakuert. det må taes opp og gjøres noe med :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dattern min i en bhg der brannalarmen gikk daglig en periode, til de fant ut at det var noe galt med en av sensorene.

 

I allle fall... De gikk ut hver gang, evakuert barna kjempe kjapt. Og hvis vi foreldre kom for å hente fikk vi ikke lov å hente seker eller noe, selv om de var ganske sikker på at det ikke var noen brann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...