Gå til innhold

Er gravid med nr 2. og førstemann er ikke fylt 7 mnd engang.Noen i samme situasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, da var det bekreftet på test imorges. Jeg er gravid med nummer to, og tulla mi er 7mnd til søndag. Dette var virkelig ikke planlagt! Jeg gikk på minipillen, men glemte den nå og da. Vi tenkte det var mer sikkert å kjøpe en ladycomp, noe vi gjorde. Pluss at da slipper jeg alle hormonene. Jeg ventet på at menstruasjonen skulle komme, etter både minipilleslutt, og for å få igang bruk av ladycompen. Men istedet merket jeg flere og flere graviditetstegn, akkurat likt som førstemann. Har idag kjøpt en sånn test med ukesindikator...

 

Akkurat nå er jeg i sjokk, og vet ikke helt hva jeg syns om dette. Jeg kommer sikkert til å glede meg når sjokket har lagt seg, men for et utrolig dårlig tidpunkt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi: Jeg aner virkelig ikke hvor langt jeg er på vei. Skal ta den testen med uker på imorgen, samboeren er på jobb ikveld, så han ville at jeg skulle vente til imorgen. Han derimot, er kjempeglad for den lille i magen, så han er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Må si jeg misunner deg. Jeg fikk nettopp min lille gutt og skulle gjerne fått to tette slik som du, men jeg er nemlig student og kan ikke få enda en til som forsinker utdannelsen min. Må vente til jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det:) Det er lurt å vente slik at en har utdannelsen på stell :) Jeg er ung, men ble ferdig med utdannelsen med en gang. 3 år på høyskole, rett etter vgs. Så jeg skjønner at du vil bli ferdig med utdannelsen først. Er nok sikkert hardt nok med en liten tass, om du ikke skulle hatt to, og samtidig gått på skolen :)

 

Takk for koselig svar! Trenger litt beroligelser kjenner jeg...Mistet helt motet tidligere idag, og tutet skikkelig til samboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, vi er fler ;) Lille er 4 mnd og jeg er gravid på ny... Sjokk!!!

 

Det blir nok bra til slutt, akurat nå er vi litt stumme faktisk....

 

Lykke til, det blir nok veldig veldig stas med 2 tette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er et dårlig utgangspunkt? Jeg har selv to tette, og synes det er helt fantastisk. De er 20 mnd og 5 mnd nå. Ble planlagt gravid et halvt år etter fødsel. Har ikke sålangt vært noen problemer her:) Eneste som var litt slitsomt var å bøye seg ned mye etter leker o.l og løfte og bære mye på eldste som høygravid. Jeg hadde henne ikke i barnehage da, og har fortsatt begge hjemme hos meg.

Tror du kan slappe helt av! Det går nok kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliten2

jeg var akkurat som deg.. hadde en liten en paa 7maander og fant ut at jeg var gravid igjen . Mannen ble kjempeglad, mens jeg begynte aa grine.. etterhvert ble det bedre og graviditeten gikk kjempefort og jeg var aktiv og frisk (heldigvis egentlig for med en paa rundt aaret gaar det unna), la ikke paa meg noe saerlig (utover de vanlige kg.. jeg lager tydeligvis store barn) og alt var greit. de ble 16 maaneder mellom de.

Baby2 ble foedt og det gikk over all forventning. KJoepte soeskenvogn (en jane powertwin) som jeg dro med meg overalt. da minste begynte aa bli rundt aaret og hun andre var rundt 2 1/2 ble det litt mer stress husker jeg.. mannen min jobber veldig mye saa jeg var alene med de begge to, gikk i barne og toddlergrupper og lekeplasser. eldstejenten begynte paa skolen da hun var 3 og det gav meg tid alene med minstebarnet et par timer paa formiddagen, men det var tydelig at de savnet hverandre.

naa er de 4 og snart3 aar og verdens beste venner, ligner paa hverandre og er til aa spise opp.

 

Mitt beste tips er aa ha staalrutiner paa legging/soving/mat-tider, allerede fra foerste gang eldste mann er slem mot yngstemann, vaer konsekvent og la barnet forstaa at det er feil og ukseptert. (jeg bruker aktivt "naughty corner" men alle finner jo sin metode). Inkluder eldstemann, men husk at hun/han er fortsatt "liten" (selv om de virker saa store ved siden av en nyfoedt..rart det der, et oeyeblikk er de fremdeles liten baby og vips naar baby2 er ute og du ser de begge to for foerste gang, da foerst ser du hvor stor og fin eldstemann er blitt)

 

Lykketil! Det gaar saa bra saa :) JEg hadde gjort det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunktet er dårlig, fordi vi er midt i flytting til et nytt sted. Vi skulle flytte til hus, finne oss jobber og roe oss som en familie på 3. Vi ville ha to tette men tenkte mer på 2,5 år mellom dem. Men som du sier, kan jeg nok bare slappe av, var bare et veldig stort sjokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at det går bra :) Takk for gode tips. Jeg er nok for skammekroken jeg også, så tror nok det skal gå bra til slutt :)

Kan godt tenke meg en ser stor forskjell på de ja, det blir nok rart! Jeg var faktisk og kikket på babyshop idag, på nettopp søskenvogn, jeg syns TFK så fin ut. Så langt inni meg gleder jeg meg nok aller mest, men det er mest skummelt foreløpig, og litt spennende på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...