Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 BF sier han skal ta ansvar osv når barnet blir født, det samme sier samboeren min som kommer til å bo sammen med meg og barnet.. har ikke noe annet et et kompis forhold til bf.. bør jeg "ivitere" han med på fødselen
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Nei der tror jeg ikke du vil ha han med.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Det er bare du somkan bestemme. Det er du som skal gjennom fødselen, og da er det ditt valg hvem du vil ha med deg. Men du bør kanskje høre hva samboeren din ønsker? Vil han være med? Eller mener han at banrefar skal være med??
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Ta med den du føler best kan støtte deg gjennom fødselen. Jeg antar det er din samboer? Barnefar kan du avtale at skal få info om når fødselen starter, og få være den første til å komme å se barnet etter fødselen. Så får han på en måte en rolle i dette han også.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Synes så absolutt samboer, han du vil føle deg tryggest på og som best kan støtte deg :-) Men bf kan jo komme å være i nærheten når fødselen er godt igang, å la han komme inn så fort barnet er ankommet :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 Ja tror samboeren har lyst å bli med, synest det var en god ide at jeg kan ha avtale med BF om han kan komme med en gang osv:) Han har heldigvis et godt forhold til Sambo, men tror neppe jeg vil ha med begge hehe
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 BF eller ingen av dem. Må være utrolig trist å skulle bli pappa for første gang og så er det en annen mann som ikke bare får dra hjem med barnet, men som også får delta på fødselen. Ditt valg, men jeg ville tatt det opp med BF og tatt hensyn til hans følelser også.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 Signerer18:05. Ville tatt med en venninne, søster, mor eller noen andre du stoler på. Du kan jo ikke ha vært så lenge sammen med samboeren din heller, så ville ha delt dette med noen jeg viste ville være der om noen år.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Det må jo være opp til hun som skal føde, hvem hun ønsker å ha der sammen med seg. En fødsel er vel ikke akkurat en situasjon der man skal ta hensyn til andre enn seg selv.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 tror det er lurest av deg å ta med en søster, moren din eller en god vennine. antar at forholdet ditt til sambo er relativt nytt, og vi er jo realistiske, det er ikke sikkert dette forholdet kommer til å vare evig, selvom du har sterke følelser for han nå. forholdet ditt til din bestevenn, søster eller mor derimot, kommer helt sikkert til å vare mye lenger, og bety mer for deg. husk at en fødsel er temmelig spesielt og du kommer til å føle deg veldig sårbar, ta heller med en du føler deg 10000 % trygg på! tenk om det blir slutt med din nåværende kjæreste om noen mnd, da er det kjipt å ha hatt han med på noe så personlig som en fødsel. ikke si dette til han, da! men jeg føler nok at det ikke passende å ha han tilstede. men valget er til syvende og sist ditt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #14 Skrevet 10. desember 2010 Ta med deg samboeren din, UTEN tvil! Dette vil gi han en unik sjanse til å skape en spesiell relasjon til barnet. Viss du med sikkerhet vet han vil stille opp for dere begge, og du virkelig elsker han av hele ditt hjerte! Det er samboeren din som kommer til å bli den største farsfiguren i ditt barns liv, og ved å få ta del i det øyeblikket da barnet kommer til verden vil han oppleve noe som vil forsterke det forholdet de i fremtiden vil få. Ikke minst er han den største støtten du kan ha! En kompis (bf) eller venninne vil ikke kunne gi deg samme støtte som mannen du elsker kan. Hilsen ei som har vært i samme sko som deg, å valgte ha med samboeren:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #15 Skrevet 10. desember 2010 Å, Herregud! Beklager, men for et utrolig idiotisk dilemma!! Er det virkelig mulig? Eier du ikke skamvett? Stakkars, stakkars unge......
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #16 Skrevet 10. desember 2010 Hjelpes! For et drama..og du skriver det som det er hverdagskost! Jeg hadde vært drittflau hvis jeg kom på føden med barnefar og samboer...eller samboer som da får et barn..men ups han er ikke faren..hotel cæsar..eller welcome to 2010 som de sier!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #17 Skrevet 10. desember 2010 Ja, det er rett og slett helt tragisk......
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #18 Skrevet 10. desember 2010 det er jo faktisk hverdagskost for den som lever med situasjonen...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #19 Skrevet 10. desember 2010 tragisk? haha deg om det barnefar her truer meg med å ta abort. truer med liv og død. not kidding. hadde han villet være med på fødsel og jeg hadde fått en ny samboer hadde jeg tatt med samboer.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2010 #21 Skrevet 10. desember 2010 Jeg valgte å ta med barnefar selv om vi ikke var sammen ved fødsel. Men jeg hadde verken ny kjæreste eller samboer. Hadde egentlig ikke lyst til å ha med barnefar(var masse intriger og krangling osv, han ville jeg skulle ta abort osv). Men han ville være med når barnet hans skulle bli født, så jeg lot han få lov til det. Hadde mest lyst til å ha med en god venninne, for visste at barnefar ikke kom til å være noe god støtte(noe han heller ikke var). På en måte angrer jeg, fordi det var nesten som å være alene. Han brydde seg døyten om meg og mine smerter. Gikk ut å røyka hele tiden, når han var inne så satt han bare å tasta på tlf(med sin nye kjæreste). Men uansett gjort er gjort. Jeg ville kanskje valgt annerledes hvis jeg visste hvordan det ble, men hadde jo et håp om at han ville støtte meg under fødselen. Jeg tror jeg hadde fått en bedre opplevelse dersom jeg hadde hatt noen der som brydde seg om meg. Men nå er ikke fødselsen noe som varer evig. Det er 5 år siden nå og det er ikke noe som plager meg.
Gjest yrild Skrevet 10. desember 2010 #22 Skrevet 10. desember 2010 Ta med noen du kan støtte deg til. Ikke tenk på at faren til barnet skal være til stede, han kan vente på gangen! Kan være at du vil føle deg tryggere med mammaen din eller en annen du føler deg helt trygg på. Det er en "krisesituasjon" å føde og ikke noe å dele med en kompis (BF).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå