JenteOgGutterMamma! Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Har hørt noe om allergi, men det var kanskje i ammeperioden?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Jeg spiser både peanøtter og andre nøtter, ja til og med jordbær i svangerskapet. Det er ikke bevist at det har noe sammenheng med allergi, det var noe man antok før. Kommer også til spise nøtter ol i ammeperioden da det heller ikke her er sett noen direkte link mellom allergi og disse produktene.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Knask peanøtter med god samvittighet du! aaahhhh.... nå fikk jeg virkelig lyst på Polly Peanøtter... *sukk*
Trollmor til 2 Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Det er større sjanse for at barnet kommer til å arve de allergiene foreldrene eventuelt måtte ha enn at det skal utvikle allergi pga noe mor har spist i graviditeten. Allergi er i de aller fleste tilfeller arvet og da er det lite man kan gjøre for å forebygge dessverre. Et eksempel på arvelig allergi er min familie. Jeg kan spore det tilbake til mamma, men hvis mormor/morfar fortsatt hadde levd kunne jeg sikkert ha sporet det lengre tilbake. Mamma, min bror, søstra mi og jeg har alle såkalt atopisk hud. Vi reagerer litt forskjellig på ulike ting, men det er ingen tvil om at det henger sammen. Min bror sliter i tillegg med tett nese, men finner ikke ut hva han reagerer på. Og jeg er laktoseintollerant, hvilket flere av familiemedlemmene garantert også er. Og vi kan være litt ømtåelige ift gluten, men det virker som at det går litt i perioder. Og neste generasjon... Min søsters sønn hadde barneeksem og barneastma. Han har fortsatt atopisk hud og vil ha det resten av livet. Andre allergier er foreløpig ikke funnet ut av. Og datteren min sliter mye med atopisk hud. Vi hadde et realt hodebry forrige vinter ift varme klær. Ingenting er som ull og det sies at bomull innerst kan være direkte livsfarlig. Hva gjør man når ens barn får store sår og eksem over hele kroppen ved bruk av ull da? Ullklær med silke og microfleeze nærmest kroppen? Ikke det spott bedre! Nå ser det heldigvis ut til at hennes tolleranse ift ull har blitt bedre, men nå sliter hun med elveblest. Over hele kroppen... Og magen hennes er ikke videre glad i laktose den heller. Jeg håper at lillegutt i magen arver min manns helse hva allergi angår,..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå