Gå til innhold

Husk å ta kopier av bilder dere har på datamaskinen. Det gjorde ikke jeg, og angrer fælt :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig flink til det tidligere. Men har slurvet de siste årene.

 

Så kræsjet harddisken på laptopen min tidligere i høst. Mannen min prøvde først med det utstyret han hadde for å hente ut dataene, men det gikk ikke. Så sendte vi den inn til et recoveryfirma, og de har nå prøvd med en metode, og klarte det ikke. Det koster oss uansett 4000,-

Skal de forsøke med en annen metode har vi fått tilbud på 8500 for at de skal gjøre det. Det er penger vi egentlig ikke har akkurat nå. Eller, vi har de, men har en god del andre ting vi skulle brukt penger på i stedet for.

 

Så derfor er så og si alle bilder av bla sønnen vår fra han var nyfødt til 18 mnd borte vekk.

Mannen min hadde heldigvis noen av de på sin Pc, og jeg hadde lagret noen i nettalbum, samt en del utskrifter på papir. Men de aller, aller fleste er for tiden utilgjengelige.

Jeg angrer sååå fælt på at jeg ikke tok kopier. Har helt vondt i magen av alle bildene jeg ikke lenger har tilgang til.

Vi får jo tilbake harddisken og har jo mulighet til å hente ut dataene en gang senere, forhåpentligvis. Så alt håp er ikke ute, men er så utrolig irriterende allikevel.

 

Så dagens oppfording: TA KOPIER.

 

Vi har lært og kommer til å sikre oss, og vi har i tillegg kjøpt oss hjemmeserver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var selvsagt jeg nå til dags !!

 

Vi legger bildene inn på vår stasjonære maskin, så kopierer vi til en ekstern harddisk, så brenner vi ut med jevne mellomrom på dvd'er og i tillegg leier vi back-up hos en ekstern server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle bildene på begge pc'ene våre. Og i tillegg på en minnepenn. Men det hjelper fint lite om huset brenner ned, så det er egentlig ikke godt nok det heller. Skal brenne ut det viktigste og lagre det hos foreldrene mine, tror jeg. Viktigere enn noen sinne før nå bår vi blir foreldre hvert øyeblikk.

 

Har opplevd å ta maaaasse bilder for en venninne som ble mor, av henne og babyen på sykehuset. Masse fra barnets første dag. Og så døde kameraet for godt. Mistet det hele. Det var sårt det! Vil ikke oppleve det igjen. Bilder er jo uerstattelige skatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig viktig å sikre bilder og annen viktig informasjon.

 

Vi har bilder på to pc er, en stasjonær maskin, to eksterne harddisker og så brenner vi på cd med jevne mellomrom som vi oppbevarer hjemme hos svigerforeldrene mine.

 

Boren min mistet mange bilder da datteren deres mistet pcen i gulvet. Det gikk ikke å få hentet frem bildene igjen. De hadde den også inne til noen som skulle kunne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...