Gå til innhold

MÅ man være alenemor for å være sliten av to småbarn? (insp.)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så et innlegg her hvor ei dame var veldig sliten fordi hun er hjemme med to små barn på 1,5 år og 3 år. Så får hun til svar : Alll ære til deg som er alenemor. Er enig i det, om hun i det heletatt ER alenemor, men hvorfor går man utifra uten at det er nevnt at man er alenemor, at man er det? Er det ikke lov å være sliten om man ikke er alenemor? Bare lurer, for så fort det kommer et slikt innlegg, er det: Stakkar deg som er alenemor....

 

Jeg er ikke alenemor, men føles som om jeg er det alikevel. Har nr 2 i magen, og har ingen hjelp hjemme. JEG ER OGSÅ SLITEN, men er ikke alenemor på papiret. Har en mann som aldri er hjemme.

 

Misforstå meg rett, holdte på å si, men all ære til alle mødre, alene eller ikke, som sliter med småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det er en dib-mentalitet at bare alenemødre kan være sliten:-)

 

Jeg er ufattelig sliten, og jeg har bare ett barn, og en veldig tilstedeværende samboer.

Så alle har lov til å si at de er sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på to år, en i magen og en samboer som er lite hjemme. Og er sliten innimellom. Men jeg må virkelig si at jeg tror det hadde vært mange ganger tøffere å være helt alene, særlig pga det mentale ved at man bærer hele ansvaret mutters alene - ikke bare det praktiske. Så sorry, jeg må nok si meg enig i alle dem som gir ekstra kred til alenemødre. Når det er sagt, tror jeg de aller, aller fleste vet at det kan være slitsomt også når man er to. Men samtidig; sånn er det! Årene med småbarn er tøffe. Og vidunderlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,absolutt ikke!!

Jeg er ikke alenemor,men er ofte sliten selvom fordi jeg er gravid og ikke har overskuddet jeg vanligvis har.

 

Skulle gjerne hatt en nanny til å aktivisere barna nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at alenemødre er flinke, men det er jo mange forskjellige situasjoner der ute. Mener ikke å ta bort fokuset på alenemødre og hvor slitsomt det er, men selv ser jeg på megselv som alenemor innimellom, og mener at jeg er like sliten da, som når jeg har mannen i hus. Om det ikke er verre med mannen i hus. Mere jobb, vask, irritasjon og aldri fri.... Så alenemødre eller ikke, så blir man sliten. Noen ganger verre når man er alenemor, og noen ganger verre når man ikke er alenemor.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig (har jeg skjønt etter å ha lest innlegg her om udugelige menn) at jeg har en deltagende far til barna mine. Allikevel kan jeg være sliten.

 

All ære til alenemødre, men dessverre er det ikke bare de som blir slitne av å være mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat to unger og er gift med en deltagende mann. Jobber redusert, men er like vel sliten i perioder.

Har også en kronisk sykdom.

 

Jeg har vært syk over 4 uker nå, men bare vært hjemme i 4 dager og er veldig sliten nå.

Glad det er helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan være sliten når man er to også.. Det er bare at de fleste antar at når man er to så er begge hjemme ca 4 og at mannen hjelper til. Litt på samme måte som man antar at alenemødre har fri annen hver helg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan vel være slitne, men har mann en mann som hjelper mye til hjemme og med barna, så hjelper jo det litt? Har mann 2 barn er alenemore, vil jeg nok tro det er hakket verre. Verst er det sikkert for dem som har 2 barn + en mann som ikke hjelper til i det hele tatt. DA er man jo nesten alenemor til 3 barn + at man går og irriterer seg over det største;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ingen regler for hvem som får lov å være sliten eller ikke ;)

Jeg er ikke alenemor men kunne likegodt kalt meg det til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, alle kan selvfølgelig være sliten! Det er bare kroppens måte å si fra at man trenger litt pusterom mellom slagene. Det er så mange andre ting enn bare barna som spiller inn. Hvilke krav som stilles på jobben, egen helse, hvor mye mannen stiller opp osv.

 

Når det gjelder slitenhet så er det ikke først og fremst de daglige pliktene som gjør meg sliten (jeg er alenemor), men å være alene om absolutt alt. Barn, husarbeid, bil, hage, økonomi, innkjøp, foreldremøter/samtaler osv osv...

Drømmen er å kjøpe mitt eget, men vanskelig å finne noe til 1 mil.

 

Det går jo greit, men når en av oss, eller alle er syke. Da er det et mareritt. I fjor hadde vi svineinfluensa og var kjempedårlige, og jeg måtte våke over over datteren min hver natt i over en uke, selv om jeg knapt sto på bena selv. Men det gikk jo på et vis og vi kom oss gjennom det.

 

Å være alenemor er først og fremst en øvelse i å være selvhjulpen. Jeg fant en styrke i meg selv som jeg ikke ante at jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...