lure Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Ser ut som frøkna har fått 2 brennkopper under nesen. Vet det er veldig smittsomt. Noen som har noen smarte tips ? Å hvor lang tid tar det før det er borte ?
Serial mom Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Antibiotika tok knekken på mine, samt å bytte trekk på hodeputa hver dag(det smitter nemlig via klær og sengetøy også). Evt kan du prøve å smøre på fucidin.(fåes på apotek, antagelig reseptbelagt) Jeg måtte på en tetracyclin-kur også en gang i et par mnd, men det er ikke for barn.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Hygiene er veldig viktig. Hos et barn som helt sikkert tar på det, kan det kanskje være lurt å sette på en liten bit med gasbind over for å hindre smitte. Kan være lurt å å sprite håndtak, og være ekstra flinke til å vaske hender. Ellers hadde jeg tre omganger på rappen for en del år siden. Måtte ha penicillin alle tre gangene.
Snakkelittmeddeg Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Mini her har det og.. Han får antibiotika.. 3 ganger for dagen vasker jeg han med pyrisept, smører på et tynt lag med brulidine (usikker på stavemåten, men den er reseptfri) og tar på kompress så det blir helt dekket. Men han har den rett ved siden av munnen så den løsner ganske fort på den siden. Han har og vært borte fra bhg hele uken pga at den ikke var godt nok tildekket hele tiden så fikk han ikke komme. Han begynte vel forrige fredag og nå er den på vei vekk
lure Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. desember 2010 Bare å smøre seg med tolmdighet da altså. Det er ikke mulig å dekke de under nesa/oppi og den på øyelokket, så da får hun bare bli hjemme fra skolen. Sårene sprekker hver gang hun åpner munnen, så da tar det vel litt ekstra tid. Hygenen er vi superflinke på alle sammen, så håper vi klarer å styre unna. Takk for svar
camilla^ Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Det skal behandles innvendig og utvendig fikk jeg beskjed om fra en spesialist på dette. Jeg slet med å bli kvitt dette, men det gjorde ikke saken bedre når jeg var resistent for pencilin, fant det ut etter 3 utbrudd på kort tid. Men innvendig med pencilin/antibiotika og utvendig med klorhexidyn. La sårene få lufte seg, ikke sett på plaster eller masse tøy over. Vask hender og steder som barnet tar ofte. (slik som do, vask, håntak til do osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå