Gå til innhold

Er det veldig sent når baby på 9 mnd ikke kan sitte eller krype?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det hørtes litt sent ut. Har du vært på 9mnd kontroll? Helsesøster har sikkert noen gode råd!

Min lille knært gikk når han var 9 mnd. Men vet det er stoor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Førstemannen vår var omtrent 9 mndr, og plutselig både satt og krabbet han samtidig. Det vil si - han kunne jo sitte, men ikke sette seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ikke sent at barn på ni mnd ikke kan krype! Min sønn krabbet da han var 10mnd gammel, og det var visst ganske gjennomsnitt. Noen hopper over krabbingen i det store og det hele, og begynner rett på gåingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vil heller tro at han bare hopper over krabbestadiet. Mange gjør det. Min gutt satt ikke før han var ca. 9 mnd., krabbet aldri, men ålte seg framover. Reiste seg og gikk mens han holdt seg fast ved ca. 12 mnd, men det tok ham enda 5 mnd. før han turde å slippe taket og gå på egen hånd. Ingen av oss forledre eller helsesøster var bekymret over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:-) Det jeg synes er rart er at han er tidlig ute med mye annet, bl.a rullet rundt begge veier før han var 2 mnd. Ålet seg fram fra ca 5 mnd og reiste seg opp ved ca 7,5 mnd. Men sitter ikke selv om vi setter ham opp.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel - min snupp lærte seg å rulle først ved 9 mnd - gikk langs møblene ved 10 mnd og slapp seg for første gang ved 1 år...

 

noen bruker litt lengre tid. Ved 1 år var hun motorisk i gjenge ifht jevnaldrene ( så skal det nevnes at pinsettgrepet, det hadde hun fra ca 7 mnd - så der var hun tidlig ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke spesielt sent. Han høres ut til å være helt på det jevne med flertallet av småttiser:-)

 

Mine har rullet seg og reist seg tidlig, men de satt ikke skikkelig stødig på rompa før de var 9-10 mnd, samme med krabbinga på alle fire(de åla seg på magen frem til da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...