Gå til innhold

Etter å ha lest div. innlegg her inne begynner jeg å bli paranoid for hva de ansatte i bhg. tenker om oss


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest Supperådet

For nå skjønner jeg at man kan ikke ha barna i bhg. dersom man selv er hjemme en dag. Dersom man må jobbe i romjula må man ha barnevakt til ungene fordi de ansatte i bhg. skal ha fri. Å la en ettåring begynne i bhg. er barnemishandling.

 

Noe mer jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå overdriver du vel litt vel ;)

 

Ingen som sier noe på foreldre som er hjemme en dag og lar barnet være i bhg.

Men det kan bli litt små snakk om en forelder ( som man vet er frisk) har fri over flere dager og sender barnet i bhg når det åpner og henter når det stenger. Ja, det skjer.

 

Har man fri selv i romjulen så kan det bli snakk om man sender barnet i bhg. Barnehagene som er åpne i romjulen er vel til tenkt de foreldrene som må jobbe. ( personlig så mener jeg julen er barnets høytid og jeg syntes alle bhg burde være stengt, så kan man heller ha åpent en uke ekstra på sommeren.)

 

Det er ikke barnemishandling å sende en 1-åring i bhg. Jobber selv på småbarn og må sende min 1 åring i bhg. Men når barna er så små så er alltid mamma og pappa best. De aller fleste småbarna stortrives i bhg, men vær obs på at barn kan være hardhendte mot hverandre, og det er ikke alltid en voksen kan forhindre bitt, klyping,dytting osv. selv om man er rett i nærheten. Barna er raske.

 

Vi er heller ikke så veldig glade i å få syke barn i bhg. Da teller almennetilstanden mest, ikke vær så opphengt i om barnet har feber eller ikke.

Er ett vanlig aktivt barn stille, sutrete og ikke som h*n pleier, så kan det være greit å være hjemme. Det er som regel full fart i bhg og det er desverre ikke nok voksene til at man kan være en til en... Er ikke barnet i form til å være ute heller, så ha barnet hjemme.

 

Vi vil heller ikke ha barn som har kastet opp\hatt diarè kvelden eller natten i før. Vi vil heller ikke ha barn med vannkopper ol.barnesykdommer.

Det er fordi det kan være farlig for noen å få disse sykdommene, det kan være barn eller samboer\ektefelle til en ansatt, en ansatt eller mor som er gravid og ikke hatt den sykdommen selv, søsken eller foreldre til andre barn som ikke tåler å få visse sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...