Gå til innhold

dere som kan lage mat. Hjelp meg???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lag lakseform...

Ta poteter og gulerøtter ( ant bestemmer du selv) å kutt i terninger.

finnhakk en løk,

del opp brokkoli i buketter

Skjær laksen i terninger.

 

Dekk en ildfast form med aliminiumspapir, ha i godt med god olje. Deretter legger du i poteter, gulerøtter, løk, brokkoli og laks.Ha på salt og pepper etter egen smak og dryss over enda mer olje. . sett det i ovnen på 220 grader og la det stå til gulerøttene er ferdig ( 45min-1time) Server med litt rømme eller creme fraiche.

 

eller så kan du bare steke laksen på middels varme i ca 20 min, servere med poteter, smeltet smør, agurk eller gulerøtter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jamie olivers oppskrift:

 

bruk laksefileter

 

legg de i en ildfast form. Strø en boks med brekkbønner, oliven og cherrytomater rundt. Legg to ansjosbiter på hver laksefilet (det høres fælt ut, men smakene blir helt fantastisk sammen!!) hell over litt olje. Stek på 180 grader i ca 20 minutter

 

smaker sinnsykt godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig kanskje, men jeg liker den klassiske måten best:

Stek laksefiletene i panne me salt og pepper på.

Server med kokte poteter, gulrot, dampet broccoli, agurksalat, salatblader og sitron. Ha rømme ved siden av, eller lag en god fiskesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med sistnevnte; bare stek dem i panna. Da kommer den gode laksesmaken best fram, istedenfor å bli fullstendig overskygget av andre smaker. Ved siden av synes vi det holder lenge med kokte poteter, agurksalat og rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...